Премиерата беше на 23 юни, а проф. Д-р Юрген Леохолд, изпълнителен директор на изследователския отдeел демонстрира новата система.
Новата програма е наречена Temporary Auto Pilot (TAP) и може самостоятелно да управлява автомобила при движение по автомагистрали със скорост до 130 км/час. TAP поддържа безопасна дистанция с предния автомобил, държи колата постоянно в средата на пътната лента, различава пътните знаци за ограничение на скоростта и забрана за изпреварване. Автоматът сам спира автомобила и после сам потегля при задръствания.
Системата включва различи радари, множество камери и ултразвукови датчици и дори лазерен скенер. 
По думите на шефа на изследователското поделение на Volkswagen Юрген Леохолд, "системата е важен крайпътен камък на работата ни за напълно автономен и безопасен автомобил".
Презентацията на системата TAP премина в рамките на конференцията на проекта HAVEit (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport) в шведския град Бурос. Проектът HAVEit позволява автомобилът да се придвижва изцяло автоматично. В него участват 17 партньорски фирми, включително Continental, Volvo, Volkswagen, Haldex Brake Products AB, Аерокосмическият център на Германия и др.