Германският автомобилен гигант Volkswagen пуска нова, още по-спортна версия на ID.3 GTX. В допълнение към ID.3 GTX, който доставя 285 к.с., новият ID.3 GTX Performance разполага с 326 к.с. Това означава, че компактният спортен хечбек е оборудван с най-мощния електромотор на Volkswagen. И двете версии на GTX без усилие преобразуват мощността си в огромна тяга на задния мост.

Вижте новия Volkswagen ID.3 GTX Performance   >>  >>  >>

Оформлението на каросерията и шасито предлага значителни предимства. С новата батерия с нетен капацитет от 79 кВтч, разположена в пода и точно в центъра на автомобила, този дизайн предлага нисък център на тежестта и идеално разпределение на натоварването на осите за спортна динамика на шофиране и прецизно управление на автомобила, което гарантира много забавление.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen ID.3 GTX Performance е първият модел, който разполага с подобрена версия на системата за задвижване на компанията. Тук мощността може да бъде увеличена от 285 к.с. при ID.3 GTX до 326 к.с. при ID.3 GTX Performance. Задвижващият електромотор произвежда максимален въртящ момент от 545 Нм, като по този начин надвишава мощността на най-мощните двигатели V6 на Volkswagen с турбокомпресор. Във версията GTX Performance, новият ID.3 прави мощен тласък напред, като спринтира от 0 до 100 км/ч само за 5,7 секунди.

За първи път при семейството ID. максималната скорост не е електронно ограничена и достига до 200 км/ч. Енергията идва от литиево-йонна батерия с нетен капацитет от 79 кВтч, която абсорбира до 185 кВт мощност на DC станции за бързо зареждане, благодарение на иновативно зареждане и управление на топлината с предварително кондициониране на батерията. Батерията може да се зареди от 10 до 80% за около 26 минути. Обхватът на ID.3 GTX Performance е до 601 км според WLTP.

Снимка: Volkswagen

"Със своята спонтанна и превъзходна мощност, новият ID.3 GTX Performance е за мен електрическият двойник на нашата икона на спортен компактен автомобил Golf GTI Clubsport. Разбира се, електрическото задвижване и бензиновият двигател с турбокомпресор имат свой уникален характер. И все пак ID.3 GTX Performance и Golf GTI Clubsport споделят една и съща очарователна лекота, когато ускоряват", сподели Кай Грюниц, член на управителния съвет на Volkswagen, отговарящ за развитието.

Снимка: Volkswagen

Специфичната за Volkswagen ID.3 GTX ходова част е оборудвана с по-здрави стабилизатори и е настроена към много високата производителност на задвижващата система. Основното оформление се състои от предна ос с окачване тип MacPherson и задна ос с пет звена със сложна система за насочване. Прогресивната кормилна система, която е адаптирана към ID.3 GTX, е монтирана като стандарт. ID.3 GTX Performance. Новият топмодел може да бъде оборудван и с модифицирания адаптивен контрол на шасито Sport DCC.

Новата система за управление на динамиката на автомобила използва повече сензорни сигнали от преди. В резултат на това, системата може по-добре да открива как се движат колелата и каросерията, за да контролира съответно амортисьорите посредством усъвършенствани алгоритми. Това гарантира прецизно управление и перфектно поведение на пътя, и то не само в ситуации на спортно шофиране.

Снимка: Volkswagen

Volkswagen ID.3 GTX и новият ID.3 GTX Performance се различават от другите модели в продуктовата линия със своите специални дизайнерски елементи. Специфичната за GTX предна броня разполага с нов независим черен въздухозаборник в дизайн в диамантен стил и персонализирана характерна светлина. Като опция се предлагат 20-инчови джанти Skagen GTX изцяло в черно. Множество специфични за GTX функции също персонализират интериора на автомобила.

Новият ID.3 GTX Performance идва с последно поколение софтуер и информационно-развлекателна система с 12,9-инчов дисплей, гласов асистент IDA с ChatGPT и подобрена, интуитивна операционна концепция. Налични са опционални функции като проекционен Head-up дисплей с подобрена добавена реалност, преработено приложение Wellness и премиум аудиосистема от Harman Kardon.

Снимка: Volkswagen

ID.3 GTX вече е оборудван с широка гама от най-съвременни асистиращи системи като стандарт, за да гарантират комфорт и безопасност на борда. Те включват круиз контрол, който може да се надгражда до адаптивен круиз контрол, система за автономно аварийно спиране с наблюдение на пешеходци и велосипедисти, система за поддържане на лентата, функция за спиране при завиване на насрещно превозно средство и динамичен дисплей на пътните знаци.

Стандартно е включена още функцията Car2X за предупреждение за опасност в трафика. Опционално се предлагат системи като асистент за свързано пътуване с онлайн използване на данни. Тази система позволява подпомагано надлъжно и странично насочване в целия диапазон на скоростта, както и подпомагана смяна на лентата на магистрали. Освен това е възможно насочване по лентата без открита маркировка на лентата, ако са налични онлайн данни. В Германия новият ID.3 GTX се предлага от 52 295 евро.