Водород и ток ще задвижват новия Cadillac Provoq
Освен хибридна технология, с Provoq концернът иска да демонстрира бъдещия екстериорен облик на Cadillac BRX.
General Motors представи концептуалния Cadillac Provoq, с който освен демонстрация на последните достижения в областта на водородните горивни клетки, компанията показва как ще изглежда екстериорът на задаващия се нов кросоувър BRX.
Концепцията може да изминава до 300 мили (около 480 км) - 280 на водород и оставащите 20 само на генерирания в батериите ток. Последният показател е много важен, защото това означава, че много водачи биха могли да посрещнат ежедневните си нужди, без въобще да консумират гориво. Освен че батериите ще се захранват от водородната система, собствениците ще могат да ги зареждат през нощта, включвайки ги директно в електрическата мрежа.
Два резервоара под багажника съхраняват 6 кг водород при налягане 10 000 psi (700 бара). Системата може да генерира 88 кВ мощност, а батериите - допълнителни 60 кВ при ускорение.
Електричеството, генерирано от горивните клетки, се разпределя към 70-киловатова ко-аксиална задвижваща система на предните колела. В допълнение два електромотора с мощност по 40 кВ на задните колела осигуряват на Cadillac Provoq задвижване на 4-те колела. Ускорението на автомобила до 100 км/ч трае 8,5 секунди, докато максималната скорост е 160 км/ч. Според източниците двигателите ще са V-шестаци плюс дизел.
Освен презентация на тази технология, с Provoq Cadillac дава заявка за бъдещия облик на кросоувъра BRX, който очакваме догодина. Новият модел ще е по-малък и по-икономичен заместник на слабо продаващиясе SRX. Ще ляга върху дългата версия на колесната база на Theta II платформата, същата, която използва и Saturn Vue. Кросоувърът ще предлага място за петима пасажери.
Производството ще е ситуирано в Мексико.