В САЩ страдат не само автомобилните гиганти
За спасяването на американската автомобилна промишленост не е достатъчно само държавното финансиране на гигантите от
сектора Дженерал мотърс (General Motors) и Крайслер (Chrystler). То зависи още от компании като ФормТек индъстриз (FormTech
Industries), която има само 440 служители и произвежда стомана за части за автомобили и камиони, предаде Асошиейтед прес.
Подобни фирми, доставчици на автомобилни части, настояват за техен собствен спасителен план.
Очаква се две водещи компании от сектора да подадат официална молба за правителствен кредит до 25,5 млрд. д., за да продължат дейността си.
Засега федералната финансова помощ за автомобилния сектор се ограничаваше до Дженерал мотърс, Крайслер и техните финансови подразделения. До утре двете автомобилни компании трябва да представят на правителството планове за начините, по които ще се преструктурират и излязат на печалба.
Усилията на производителите да оцелеят като закриват заводи за сглобяване за дълги периоди само влошиха нещата за доставчиците на автомобилни части, които от години са в трудно финансово положение.
През следващите седмици доставчиците очакват приходите им буквално да се изпарят.
На доставчиците на части обикновено се плаща 45 дни след доставката. Това означава, че дори и ако затруднените производители бавно започнат да възобновяват производството след прекъсванията в периода на празниците, компаниите за части няма да получат парите си до март. А банките за нищо на света няма да отпуснат кредит на която да е компания от свиващата се автомобилна промишленост.
Подобни фирми, доставчици на автомобилни части, настояват за техен собствен спасителен план.
Очаква се две водещи компании от сектора да подадат официална молба за правителствен кредит до 25,5 млрд. д., за да продължат дейността си.
Засега федералната финансова помощ за автомобилния сектор се ограничаваше до Дженерал мотърс, Крайслер и техните финансови подразделения. До утре двете автомобилни компании трябва да представят на правителството планове за начините, по които ще се преструктурират и излязат на печалба.
Усилията на производителите да оцелеят като закриват заводи за сглобяване за дълги периоди само влошиха нещата за доставчиците на автомобилни части, които от години са в трудно финансово положение.
През следващите седмици доставчиците очакват приходите им буквално да се изпарят.
На доставчиците на части обикновено се плаща 45 дни след доставката. Това означава, че дори и ако затруднените производители бавно започнат да възобновяват производството след прекъсванията в периода на празниците, компаниите за части няма да получат парите си до март. А банките за нищо на света няма да отпуснат кредит на която да е компания от свиващата се автомобилна промишленост.