Toyota пуска лимитирана версия на спортното купе GR Supra
Компанията ще предложи на своите клиенти и почитатели финално издание на модела със задно предаване за Япония и Европа
Компанията Toyota представи прощалната версия на спортното купе GR Supra Final Edition. По този начин Toyota ще предложи на своите клиенти и фенове финално издание на модела със задно предаване за Япония и Европа. Компанията все още не е обявила крайната дата на производство на модела. Вероятно през 2025 година пазарната кариера на поколението A90 на Toyota GR Supra ще приключи. Преди това обаче всички клиенти и почитатели ще могат да се сдобият с подобрена версия на оригиналния модел с 3,0-литровия 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор B58.
Вижте как изглежда Toyota Supra A90 Final Edition >> >> >>
Настоящото поколение A90 на Toyota GR Supra се произвежда от 2019 г. в завода на Magna Steyr в Грац, Австрия. Същият завод произвежда и роудстъра BMW Z4 от поколението G29, на базата на който всъщност е направена Toyota GR Supra. Въпреки общата технология, Toyota GR Supra има оригинална каросерия със собствен интериорен дизайн, а шасито и бензиновите двигатели, заимствани от BMW, са пренастроени от специалисти от подразделението Toyota Gazoo Racing. Не всички фенове на Toyota приеха поколението A90, но като цяло моделът се оказа доста успешен и продажбите му на ключови пазари растат и тази година.
Досега редовият 3,0-литров 6-цилиндров турбодвигател имаше максимална мощност във версията за японския пазар 387 к.с. и 500 Нм, а за Европа - 340 к.с. и 500 Нм. Трансмисията стандартно е 6-степенна механична, а като опция има и 8-степенна автоматична. Версията A90 Final Edition има забележимо повече подобрения, основните от които са свързани с двигателя B58, при който е монтиран е нов всмукателен колектор с намалено съпротивление, нови катализатори с намалено съпротивление, а в изпускателната система са поставени титаниеви ауспуси Akrapovic.
Добавен е нов радиатор към охладителна система, програмата за управление е препрограмирана, добавена е преграда към картера, което намалява изтичането на масло при силни странични претоварвания. В резултат на това максималната мощност на двигателя е увеличена до 435 к.с., а максималният въртящ момент достига 570 Нм. Форсираният двигател е съчетан само с 6-степенна механична скоростна кутия, лимитът на максималната скорост е повишен до 270 км/ч, а капакът на диференциала е получил по-развити ребра за по-добро охлаждане.
Модернизираната Toyota GR Supra се отличава и с подобряване на управлението, като за целта са променени ъглите на наклон на предните и задните колела, ревизирани са настройките на електрическото кормилно управление и адаптивните амортисьори. Задният диференциал с електронно контролирано заключване е с нови настройки и подобрено охлаждане за да се намали недозавиването. Каросерията е подсилена с помощта на части от състезателната кола Toyota Supra GT4. Монтирано е регулируемо окачване KW, подсилени стабилизатори отпред и отзад.
Спирачната система на Toyota Supra A90 Final Edition е с по-големи перфорирани предни спирачни дискове Brembo с диаметър 395 мм, здрави накладки и подсилени маркучи от неръждаема стомана. Окачването е снабдено с регулируеми амортисьори KW и по-твърди стабилизиращи щанги, подсилени опори на предните рамена на окачването и задната подрама и подсилени носачи в предната и задната част на купето. В кабината зад седалките е монтирана подпора, увеличаваща твърдостта на тялото. Кованите джанти са обути с по-широки от другите версии гуми Michelin Pilot Super Sport Cup 2 с размери 265/35 ZR 19 отпред и 285/30 ZR 20 отзад, монтирани с увеличени ъгли на наклон.
Каросерията на Toyota GR Supra A90 Final Edition е получила по-разработен преден спойлер, изработен от въглеродни влакна, странични панели на предната броня, вентилационна вложка на капака и задното крило, монтирано над стандартния спойлер. Интериорът включва многоцветни тапицирани с алкантара и цели седалки Recaro Podium CF върху рамки от въглеродни влакна.
Воланът е с централна маркировка и е тапициран с алкантара. Панелите на вратите и централния тунел са тапицирани със същия материал. За да се подобрят аеродинамичните характеристики на каросерията, стабилизиращите клапи са монтирани пред арките на предните колела, а задният спойлер е оборудван с облицовка от въглеродни влакна.
Модернизираната Toyota GR Supra с 3,0-литровия двигател ще бъде пусната в продажба по целия свят следващата пролет, в Европа се нарича Lightweight Evo. Новата Toyota GR Supra A90 Final Edition ще бъде ограничена до 300 броя и ще се предлага само в Европа и Япония, като цените все още не са обявени. Все още няма точна информация дали Toyota GR Supra ще има ново поколение, но най-вероятно ще има. Наскоро стана известно също, че Toyota ще възроди купето Celica.