Новият тест имитира това, което става, когато колата удари друга кола или неподвижен обект като дърво или стълб. Тестът се провежда при скорост 65 км в час, като на изпитание е подложена предната част на колата от страната на шофьора. Всички тествани модели са пуснати през 2012 година, уточнява ИТАР-ТАСС. Резултатите не вещаят нищо добро за моделите извън луксозния сегмент, които също предстои да бъдат подложени на теста.
Резултатите от теста на Застрахователния институт за пътна безопасност в САЩ се следят внимателно от автомобилния сектор и често водят до промени на дизайна или характеристиките, свързани със сигурността. Добрите резултати често се изтъкват в рекламите. Институтът отбеляза, че е разработил теста след години анализиране на реални фронтални сблъсъци, при които загиват над 10 000 души годишно в САЩ.
От общо 11 тествани автомобила само Акура Ти Ел (Acura TL), Волво Ес60 (Volvo S60) и Инфинити Джи (Infiniti G) са получили добра или задоволителна оценка от института, който е финансиран от застрахователи.
Рейтинг близък до незадоволителния са получили Акура Ти Ес Екс (Acura TSX), Бе Ем Ве серия 3 (BMW 3 Series), Линкълн Ем кей зет (Lincoln MKZ) и Фолксваген Си Си (Volkswagen CC).
Останалите четири автомобила Мерцедес клас Це (Mercedes C-Class), Лексус ай ес 250 (Lexus IS 250), Ауди А4 (Audi A4) и Лексус И ЕС 350 (Lexus ES 350) са получили лоши оценки.
Според тези оценки съответните автомобили при реална катастрофа няма да могат да осигурят необходимата безопасност на намиращия се вътре шофьор и на пътниците. Според института новият тест е показал, че страничните въздушни възглавници може да не изскочат навреме или да не стигнат достатъчно далече, за да защитят пътуващите.
В три коли - Бе Ем Ве, Мерцедес и Фолксваген - предпазните колани са се размотали прекалено много след удара, като манекените в колата са се ударили в твърди повърхности. Вратата на Фолксваген е била напълно отрязана при теста.