Възможността за автономно шофиране винаги е била една от основните рекламни характеристики на автомобилите Tesla. Въпреки това, формално системите за автопилот и усъвършенстваната система за подпомагане на водача от Tesla отговарят само на второто ниво според класификацията на Американското дружество на автомобилните инженери (SAE) от пет възможни. Не е изненадващо, че автопилотът на Tesla отдавна е обект на голямо внимание от страна на американската правителствена агенция за пътна безопасност NHTSA.

По време на поредната проверка експертите на NHTSA установиха, че електромобилите на Tesla не информират достатъчно добре водачите за степента на отговорност при използване на системата за автопилот. В резултат на това, те могат да разчитат прекалено много на дигиталния асистент и дори да злоупотребяват с него, като това води дори до катастрофални последици.

Снимка: Tesla

Фирменият автопилот може да ускорява, да спира и да поддържа електрическия автомобил в лентата на движение, а разширеният подобрен автопилот може дори да сменя лентите. Системата обаче изисква повишено внимание от водача.

Най-много въпроси предизвика специфичният компонент на системата, наречен Autosteer, който отговаря за автономното управление. NHTSA твърди, че тази конкретна технология може да причини инциденти поради нейната неправилна употреба. Освен това в някои случаи е трудно да се определи дали Autosteer е включен или не, което води до грешки на водача и увеличава вероятността от инцидент.

В резултат на разследването на Tesla беше наредено да подобри информирането на водачите за режимите на работа на автопилота, използвайки визуални сигнали и предупреждения на таблото и екрана на мултимедийната система.

Снимка: Tesla

Компонентът Autosteer трябва да има по-проста и по-визуална индикация за неговото активиране и деактивиране. Не е необходимо клиентите на Tesla да ходят в сервизен център, за да го получат. Tesla просто трябва да пусне безплатна софтуерна актуализация, която ще предостави допълнителни информационни сигнали и ще помогне на водачите да бъдат по-съзнателни и фокусирани.

Изтеглянето засяга и четирите модела на Tesla - Model S, Model X, Model 3 и Model Y. Общо проблемът трябва да бъде отстранен на 2 031 220 автомобила, тоест почти всяка Tesla, продадена в САЩ.

Снимка: Tesla