Досега Tesla изискваше от водачите на своите електромобили да обръщат внимание на пътя пред тях и да държат ръцете си на волана, но изследовател на софтуера на фирмата е открил, че една тайна настройка може да премахне тези изисквания. Автомобилът може автоматично да променя траекторията си, без да изисква от водача да държи ръцете си на волана.

Както отбелязва CNBC, авторът на това откритие е известен в определени среди специалист по софтуера на Tesla, който е предпочел да запази частична анонимност от съображения за сигурност. Според експерта, компанията може да деактивира контрола върху местоположението на ръцете на потребителя по свое усмотрение. Авторът на това разкритие дори условно е нарекъл това състояние на софтуерната функция "режим Илон" по името на ръководителя на компанията.

Контролът върху положението на ръцете на водача чрез силата на съпротивление на волана се използва активно от Tesla за осигуряване на безопасността на процеса на шофиране. Ако водачът пренебрегне предупреждението да държи волана за продължителен период от време, съответните асистиращи функции се деактивират принудително от разстояние от автомобилния производител за период до няколко седмици.

Още през декември миналата година Мъск посочи, че тези предупреждения могат да бъдат деактивирани за някои водачи още през януари тази година, но това така и не беше обявено официално. През април той заяви, че интензивността на предупрежденията постепенно намалява, пропорционално на подобренията в безопасността на профилните системи на Tesla.

Според експерта, открил възможността за деактивиране на тези предупреждения, само служителите на компанията разполагат с информация за това колко електромобила на марката вече могат да се справят без такива предупреждения в процеса на експлоатация. По-рано беше съобщено също, че Tesla увеличава ролята на камерата, насочена към кабината, при осъществяването на мониторинг на състоянието и позата на водача.

В интернет можете да намерите множество доказателства за това как шофьори на Tesla експериментират с функцията за контрол "ръка-око", като заблуждават системата, прикрепяйки асиметрично разположена тежест към волана. Това кара автоматиката да мисли, че водачът държи волана, докато най-смелите експериментатори може дори да не са на шофьорското място по време на шофиране. Използването на камера в купето може да спре този вид злоупотреба.