Експерти по безопасността на движението в Германия предупреждават, че 25 на сто от сериозните инциденти стават през нощта, а 35 на сто от всички пътни катастрофи се случват именно тогава. Съвременните халогенни или ксенонови фарове не могат да се сравняват със старите шест-волтови, който често трябва да се сменят, особено през студените месеци от годината. Халогенните или ксеноновите светлини са насочващи се бифункционални фарове, управлявани от електронна система, осигуряващи оптимално осветяване на пътя при завой. Освен това още от момента, в който водачът започне да навлиза в завоя, датчици анализират завиването на колелата чрез позицията на волана. LEDs или светодиодите, които издържат през целия “житейски цикъл“ на автомобила и вече са монтирани на новото Audi A8 и Lexus LS 600, се очаква постепенно да заменят конвенционалните фарове през следващите години. Светлината при тях е по-интензивна, по-малко енергоемка и те се запалват близо 10 пъти по-бързо, отколкото обикновените лампи. Много производители на луксозни автомобили имат светодиоди на задните светлини. При BMW светлината става по-интензивна при увеличаването на спирачното напрежение, а при Mercedes фаровете започват да мигат при силно спиране, предупреждавайки колите отзад. Техници от Mercedes са установили, че мигането на фаровете се забелязва много по-рано, отколкото обикновените стопове.