Stellantis разширява гамата си от хибридни автомобили
Концернът предлага в Европа 30 модела с хибридни двигатели и планира да добави още шест до 2026 г. за да задоволи търсенето на пазара
Глобалният производител на автомобили Stellantis реагира бързо на увеличението на клиентските запитвания за хибридни модели в Европа, особено за най-новата хибридна технология с електрифицирана автоматична трансмисия с двоен съединител eDCT. Тази година автомобилният производител ще предложи 30 хибридни модела, като през 2026 г. планира представянето на още шест нови модела.
Те ще осигуряват приятно изживяване при шофиране и гарантират намалени емисии на CO2 при по-ниска продажна цена спрямо напълно електрическите и plug-in хибридните превозни средства. Автомобилният концерн Stellantis е лидер в Европа в продажбите на нискоемисионни автомобили от А- и В-сегмента, и от лекотоварната гама. През 2024 г. компанията бележи 41% ръст в доставките на хибридни модели за региона за месеците януари-май в сравнение със същия период през 2023 г. и се очаква клиентският интерес да нарасне с предстоящите нови модели.
Хибридните модели, които Stellantis предлага в Европа, както и тези, които предстои да бъдат представени през годината, са Alfa Romeo Junior и Tonale, новият Citroen C3, новият C3 AirCross, C4, C4 X, C5 AirCross, C5 X, DS 3 и DS 4, FIAT Panda и FIAT 600, Jeep Avenger, Renegade и Compass, новата Lancia Ypsilon, Maserati Grecale, Opel Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera и новият Grandland, Peugeot 208, 308, 308 SW, 408, 2008, както и новите модели 3008 и 5008.
Концернът Stellantis предлага разнообразие от технологии - хибридни, plug-in хибридни и напълно електрически, прилагайки ги към превозни средства от различни сегменти. Кинетичната енергия, която би се загубила по време на спиране и забавяне, се съхранява при хибридите в компактна, лека батерия и се използва отново по време на ускорение, допринасяйки за по-ефективно шофиране.
Повечето хибридни превозни средства на Stellantis в Европа са вече оборудвани с електрифицирана автоматична трансмисия с двоен съединител eDCT, чийто вграден 21-киловатов електрически мотор гарантира безпроблемно и лесно шофиране, както и движение само на електричество в града. В този случай 48-волтова батерия с капацитет 0,9 кВтч осигурява до 1 км пробег, който може да включва и леко изкачване. При спускане и движение по инерция, моторът функционира като генератор, който улавя кинетичната енергия и зарежда батерията, а стартер-генераторът позволява бързия и безпроблемен преход между електрическия и хибридния режим.
Електрифицираната автоматична трансмисия с двоен съединител eDCT е проектирана за оптимална горивна ефективност, постигайки до 20% по-малко CO2 емисии в сравнение с двигател с вътрешно горене с автоматична трансмисия. Благодарение на своята модулност, eDCT може също да поддържа plug-in електрически превозни средства поради 93% сходство на компонентите, като различни са само електрическия задвижващ модул и преобразувателя на ток.
"В епоха, в която устойчивостта среща иновацията, Stellantis продължава да развива хибридната си технология в продуктите, които предлага на европейския пазар", каза Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Европа. "Тя не само подобрява ефективността и производителността на двигателите с вътрешно горене, но и ни приближава до бъдеще с по-ниски емисии и с по-достъпни автомобили с удължен пробег при едно зареждане", допълни Хохгешурц.
"Конкурентната ни хибридна технология сега е изведена на по-високо ниво с eDCT и ще бъде предложена в широко разнообразие от модели", коментира Себастиен Жаке, заместник главен инженер на Stellantis. "Хибридите са лесни за управление и не изискват промяна в навиците на шофиране в сравнение с конвенционалните автомобили. Чрез електрифицираната автоматична трансмисия с двоен съединител eDCT двигателят с вътрешно горене може да остане изключен, особено при шофиране с ниска скорост, което ще намали вредните емисии и разхода на гориво. Тази иновация ще е достъпна за всеки", допълни Себастиен Жаке.
Концернът Stellantis произвежда хибридни превозни средства в над 70% от своите заводи в Европа. За последните 10 години автомобилният гигант е инвестирал над 50 млрд. евро по стратегическия си план Dare Forward 2030, целящ пълна електрификация на пътническите превозни средства на компанията за Европа и 50% на пътническите и лекотоварните автомобили за САЩ до 2030 г.
За да изпълни тези цели, Stellantis осигурява сумарно около 400 ГВч батериен капацитет, като тук се включва и този от заводи за производство на батерии в Северна Америка и Европа. Компанията е на път да постигне нулев нетен въглероден отпечатък до 2038 г., с едноцифрено процентно компенсиране на останалите емисии.