Автомобилният производител Stellantis пусна малък електрически автомобил от нисък клас на европейския пазар на много достъпна цена, съобщи компанията днес, цитирана от Франс прес и БТА.

Китайската марка Leapmotor, 51 на сто от която е собственост на Stellantis, приема поръчки за своя градски автомобил T03 на цена от 19 500 евро за доставка през октомври, съобщи Stellantis по повод представянето на модела пред пресата в Милано, Италия.

Тази цена го позиционира като един от най-евтините електрически автомобили на европейския пазар, наред с Dacia Spring. Електромобилът е с ограничено оборудване и малка батерия от 37,3 киловата (kW), което му позволява среден пробег от 265 километра с едно зареждане.

За разлика от Spring, който се сглобява в Китай, Leapmotor T03 се сглобява в Полша, във фабриката на Fiat в полския град Тичи, като по този начин се избягват допълнителните мита, наложени от страна на Европейската комисия към китайските производители на автомобили.

Т03 също така може да се възползва от екологичния бонус за купуване на електромобили във Франция, който е в размер на 4000 евро, след валидиране от страна на френската Агенция по околна среда и управление на енергията (Ademe).

Leapmotor също така има предимство пред други китайски производители, които се опитват да навлязат на пазара в Европа, като BYD, MG, Seres или Skyworth - китайска холдингова компания, произвеждаща телевизори и други аудио-визуални продукти, която все още е непозната в Европа, като се възползва от утвърдената търговска мрежа на Stellantis.

Тези достъпни модели, предназначени за средната класа, може да дадат тласък на европейския пазар за електрически автомобили, който регистрира спад след оттеглянето на държавното подпомагане при покупката им, особено в Германия.

Leapmotor C10

Снимка: Leapmotor

Наред с бюджетния T03, Leapmotor пуска втори електрически модел - C10. Сглобяван в Китай, този автомобил с висока проходимост (SUV) е на цена от 36 400 евро, което дава възможност да се конкурира с други китайски производители.

Партнирайки си с Leapmotor, Stellantis реши да "бъде част от офанзивата, вместо да бъде жертва", обясни главният изпълнителен директор на корпорацията Карлош Тавареш в края на 2023 г.

Leapmotor планира да пуска по един модел всяка година през следващите три години. Марката стартира първо на основните европейски пазари, но също така планира да разшири дейността си преди края на 2024 г. в Близкия изток и Африка, Азиатско-тихоокеанския регион, както и Южна Америка (Бразилия и Чили).

Leapmotor има капацитет за производство на 800 000 автомобила годишно, като за сравнение през миналата година компанията е произвела 143 000 автомобила.