51 |
2
Stellantis призовава 276 000 американци да спрат да шофират
Компанията майка на автомобилната марка Chrysler, Stellantis, призова собствениците на 276 000 по-стари нейни автомобила в САЩ незабавно да спрат да ги шофират
Това става на фона на докладвани три смъртни случая при катастрофи, свързани с дефектни въздушни възглавници на японския производител Takata, съобщи Ройтерс.
Предупреждението "Не шофирайте" е насочено към собственици на по-рано изтеглените комбита Dodge Magnum, произведени в периода 2005-2010 г., моделите тип купе на Dodge Challenger, и седаните Dodge Charger и Dodge Chrysler 300, които все още не са се отзовали на призива от 2015 г. да закарат за ремонтни дейности автомобилите си, за да бъдат подменени въздушните възглавници на Takata от страната на водача.
От Stellantis съобщиха, че резервните въздушни възглавници за всички превозни средства, обхванати в известието, са били налични още от 2015 година.
Повече от 30 смъртни случая по света и стотици наранявания в превозни средства на различни производители на автомобили са свързани с въздушните възглавници на Takata, които могат да експлодират, изхвърляйки към водача метални шрапнели.
Stellantis е направила повече от 150 опита за контакт, за да се опита да убеди собствениците на превозните средства, участващи в трите фатални катастрофи, да закарат автомобилите си за ремонтни дейности до оторизирани от компанията сервизи.
Повечето от смъртните случаи при подобни катастрофи обаче са с автомобили на Honda Motor. През последното десетилетие повече от 67 милиона въздушни възглавници на Takata бяха изтеглени от американския пазар, а в световен мащаб броят им е повече от 100 милиона.
Предупреждението "Не шофирайте" е насочено към собственици на по-рано изтеглените комбита Dodge Magnum, произведени в периода 2005-2010 г., моделите тип купе на Dodge Challenger, и седаните Dodge Charger и Dodge Chrysler 300, които все още не са се отзовали на призива от 2015 г. да закарат за ремонтни дейности автомобилите си, за да бъдат подменени въздушните възглавници на Takata от страната на водача.
От Stellantis съобщиха, че резервните въздушни възглавници за всички превозни средства, обхванати в известието, са били налични още от 2015 година.
Повече от 30 смъртни случая по света и стотици наранявания в превозни средства на различни производители на автомобили са свързани с въздушните възглавници на Takata, които могат да експлодират, изхвърляйки към водача метални шрапнели.
Stellantis е направила повече от 150 опита за контакт, за да се опита да убеди собствениците на превозните средства, участващи в трите фатални катастрофи, да закарат автомобилите си за ремонтни дейности до оторизирани от компанията сервизи.
Повечето от смъртните случаи при подобни катастрофи обаче са с автомобили на Honda Motor. През последното десетилетие повече от 67 милиона въздушни възглавници на Takata бяха изтеглени от американския пазар, а в световен мащаб броят им е повече от 100 милиона.