Броят на абонатите й нараства, но далеч не е достатъчен: в момента те са 5200, платили годишен абонамент, при планирани 80 000 потребители, ползващи електрическа кола два пъти седмично за по-малко от половин час, за да бъде рентабилен проектът. Останалите предпочитат седмично или дневно заплащане. От декември колите са били ползвани 118 000 пъти.
Вижте снимки на електромобилите
"Идеята Отолиб е да си служим с кола, само когато имаме нужда от нея", обяви при представянето на проекта през декември кметът на Париж Бертран Деланое, който вече въведе система за велосипеди под наем Велиб (Velib) в Париж, за да облекчи натоварения трафик.
Бизнесменът Венсан Болоре, чиято компания Блукар (Bluecar) доставя колите и колонките за зареждането им, очаква до края на годината абонатите да станат 30 000. При лансирането на проекта миналата година той посочи, че според него ще бъдат необходими седем години, за да се постигне баланс на финансите.
От началото на проекта досега станциите са двойно повече - 500 през май, като до октомври се очаква да се удвоят и да станат 1050. Броят на електрическите автомобили под наем е нараснал от 250 до 1740, като до края на годината се планира те да станат 3000.
Компанията е инвестирала 100 милиона евро в системата, към които се прибавят още 100 милиона разходи за експлоатация годишно (назначени са 900 служители в колцентровете и станциите за наемане на електромобили). Блукар води класацията за най-голям брой нови регистрации на електромобили във Франция (982), изпреварвайки Нисан (Nissan) и Миа (Mia), на пазар, който всъщност тепърва започва да се развива (1595 коли). Болоре обаче иска да изчака една пълна година, преди да прави равносметка - търговска, но и технологична: "електрическите акумулатори, които са особено чувствителни към студа, преживяха зимата, но още не са изпитали летните горещини, обясни той.
Засега новата услуга привлича предимно млада публика: половината от абонатите са на възраст между 18 и 35 години, а 70 процента от ползвателите нямат собствена кола. По-трудно обяснимото е, че 75 на сто са мъже, отбелязва "Фигаро".
Електромобилите не са боядисани, тъй като това позволява да се избегнат надрасквания, а и намалява теглото с 5 килограма. Дневно инцидентите с Отолиб са между 20 и 25. За да привлече нови абонати, Отолиб обяви месечен абонамент от 30 евро плюс 6 евро за всеки половин час употреба. Годишният абонамент е 144 евро плюс 5 евро за 30 минути шофиране.