Чешката компания Skoda и колоезденето са свързани вече точно 130 години. В дългата си и вълнуваща история, датираща от далечната 1895 година, основателите на фирмата, положила основите на съвременната компания Skoda Auto - Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент, започват производството на велосипеди под търговската марка Laurin & Klement. Производството на автомобили започва едва 10 години по-късно, през 1905 г., след което компанията е придобита от индустриалния конгломерат Skoda през 1925 г. и получава сегашното си име.

Вижте уникалната Skoda Superb L&K 130  >>  >>  >>

Едва ли има по-добър начин от това да се отбележи 130-годишнината на компанията Laurin & Klement през 2025 г. от специален автомобил Skoda, който подчертава нейното скромно начало като производител на велосипеди. Прототипът LK 130 е базиран на модела Superb Combi, трансформиран в пикап от студенти от професионалната академия на Skoda Auto. Уникалният пикап LK 130 е десетият специален проект на академията и е наричан още "Стажантски автомобил". Пикапът обаче е първият, базиран на plug-in хибридното задвижване на Skoda Superb.

Skoda Superb L&K 130

Снимка: Skoda

Инженерите на Skoda са работили с общо 28 студенти, за да преработят средните и страничните колони на Superb и да премахнат задната част. Специално изработен багажник за велосипеди вече краси товарното отделение и покрива. Двата велосипеда са разположени върху електрически разтегателна товарна платформа с интегрирани релси, които ги повдигат и накланят под ъгъл от 35 градуса, така че да се поберат на относително късата товарна площ, когато са прибрани. На покрива може да се монтира и трети велосипед.

Skoda Superb L&K 130

Снимка: Skoda

Може би още по-интересен е дизайнът на задната пътническа врата, който студентите са измислили. Тя не само се отваря навън и се плъзга назад като плъзгаща се врата на вановете от типа на Volkswagen Transporter, но също така разполага с два заключващи механизма и две дръжки. Зад тази врата обаче има само една седалка вместо обичайната задна тройна пейка на Superb Combi. Тя е премахната, за да се освободи място за охладителя и външните високоговорители.

Skoda Superb L&K 130

Снимка: Skoda

Вероятно това е направено така, за да може спортният директор на професионалния колоездачен отбор да вози своите колоездачи още по-силно и по-комфортно. Новото задно стъкло е проектирано така, че да се побере модифицираната каросерия.

Отпред екипът на Skoda е инсталирал радио и таблет, който показва кадри от камера, монтирана в задната част на автомобила. В допълнение към модификациите по каросерията и интериора, студентите са дали на пикапа Superb, известен още като LK 130, златни, червени, бели и черни акценти като почит към логото на Laurin & Klement.

Skoda Superb L&K 130

Снимка: Skoda

Оригиналната емблема на LK, въведена преди 130 години, замества познатата емблема на Skoda, която се е използвала в продължение на век, но наскоро беше заменена с новото лого SKODA. Уникалният проект за превръщане на комби в пикап е изисквал над 2000 часа работа. Но това не е цялата почит към велосипедите. Уникалният автомобил LK 130 ще бъде представен на публиката следващия месец по време на 112-ото издание на колоездачното състезание "Тур дьо Франс".

Както всички предишни прототипи, изработени от студентите в академията на Skoda, пикапът Superb LK 130 ще си остане един-единствен екземпляр. Компанията Skoda също така предоставя различни помощни превозни средства на професионални колоездачни отбори повече от две десетилетия.

 Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.