Чешката компания Skoda Auto обнови версиите лифтбек и комби на бестселъра Octavia. С повече от 7 милиона продадени бройки, Skoda Octavia е най-продаваният модел на марката. Четвъртото поколение на модела беше представено в края на 2019 година, а сега дойде време за планирана модернизация, както за модела с лифтбек, така и за комбито.

Вижте как изглежда обновената Skoda Octavia  >>  >>  >>

Новият модел вече е с освежена визия, която включва обновената решетка на Skoda и нови матрични LED основни светлини от второ поколение, нови LED задни светлини с анимирани мигачи и лети джанти с нов дизайн. Освен това новата Skoda Octavia има нов дизайн на предната и задната брони. Новата структура на гамата включва четири нива на оборудване - Essence, Selection, Sportline и RS, както и девет избора на дизайн за интериора.

Снимка: Skoda

Новият модел има още по-всеобхватно стандартно оборудване като 10-инчов виртуален кокпит с дигитален дисплей и двузонов климатроник. В приборното табло е интегриран 10-инчовият дигитален дисплей, който вече е стандартен за някои варианти на модела. За първи път при обновената Skoda Octavia като опция се предлага 13-инчов централен сензорен дисплей на информационно-развлекателната система.

Базираният на изкуствен интелект чатбот ChatGPT ще бъде интегриран в гласовия асистент Laura като стандартно оборудване. Интегрирането на ChatGPT в гласовия асистент Laura въвежда разнообразие от нови възможности, които далеч надхвърлят предишните гласови команди. Интелигентният асистент за паркиране и дистанционният асистент за паркиране също правят своя дебют в обновената Octavia. В интериора на автомобила са използвани значително повече устойчиви материали за седалките и панелите на вратите.

Снимка: Skoda

Обновената Octavia въвежда нови функции от гамата Simply Clever на Skoda. Допълнителната опция за автоматично отварящата се електрическа пета врата на багажното отделение може да бъде монтирана на комбито, за да улесни достъпа до товарното пространство.

Специална кутия за съхранение на чанти, чаши и бутилки за пътниците отзад също прави своя дебют в модела. Мултифункционалният джоб в багажното отделение вече има две кукички. Опционалният държач за таблет на гърба на предните седалки вече се предлага и за спортните седалки. Стъргалката за лед в капака на резервоара за гориво и опционалният чадър в предната врата вече са направени от устойчиви материали. Четката в специалното отделение на предната врата също остава част от стандартното оборудване.

Снимка: Skoda

Skoda Auto разширява своето цялостно портфолио от функции за активна и пасивна безопасност и системи за сигурност и асистенция. Новият асистент, подпомагащ вниманието на пътя и следящ сънливостта на водача, сега използва широк набор от данни и параметри за оценка на поведението на водача. Обновената Octavia идва с до 10 въздушни възглавници. Новата структура на предлагане на модела предоставя допълнителни възможности за индивидуализация.

"Нашите клиенти с право очакват много от Octavia и това обновяване извежда нашия най-продаван модел на следващото ниво. Внедрените иновации като напълно преработена информационно-развлекателна система, нови системи за безопасност, повишено използване на устойчиви материали и по-мощни основни светлини го правят още по-подходящ автомобил за ежедневните нужди на потребителите. Убеден съм, че най-новата ни Octavia ще изненада и зарадва своите водачи и пътници, затвърждавайки позицията си на най-популярния ни автомобил", каза Клаус Целмер, председател на борда на директорите Skoda Auto.

Снимка: Skoda

Обновената Skoda Octavia се предлага с гама от усъвършенствани 4-цилиндрови двигатели - четири бензинови и два дизелови двигателя с мощност от 115 до 265 к.с., които са още по-динамични, по-екологични и по-икономични. В гамата има два бензинови двигателя 1.5 TSI с мощност 115 и150 к.с., които се предлагат като опция с мека хибридна технология. Двата по-мощни бензинови агрегата 2.0 TSI разполагат с мощност от 204 к.с. в Octavia Sportline и 265 к.с. в Octavia RS.

Двигателят 2.0 TSI с 204 к.с. ще бъде пуснат на по-късен етап и ще се предлага със задвижване на четирите колела като стандартно оборудване. Гамата от задвижващи агрегати на обновената Octavia започва с бензиновия двигател 1.5 TSI с мощност 115 к.с. и механична 6-степенна скоростна кутия. Подобно на версията 1.5 TSI със 150 к.с., базовият бензинов двигател се предлага като опция с мека хибридна технология и 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG.

Снимка: Skoda

Енергията, възстановена по време на спиране, се съхранява в 48-волтова литиево-йонна батерия, като се използва 48-волтов стартер-генератор с водно охлаждане. Това поддържа двигателя с вътрешно горене с прилив на електрическа мощност или позволява на Octavia да се движи по инерция с напълно изключен двигател. Когато се изисква по-малко мощност и двата двигателя 1.5 TSI могат да изключат два цилиндъра с помощта на системата за активно деактивиране на цилиндрите, за да намалят разхода на гориво.

Турбокомпресорът разполага с променлива геометрия на турбината и превъзходна термична ефективност. И двата двигателя 2.0 TSI впръскват гориво с налягане от 350 бара и разполагат с променливо газоразпределение. Подобреното всмукване на въздух и оптимизирането на триенето допринасят за повишена мощност. Вариантът с 204 к.с. със задвижване на четирите колела като стандарт е с 14 к.с. по-мощен от своя предшественик. Най-мощният бензинов двигател в Octavia RS вече произвежда мощност 265 к.с., което е с 20 к.с. повече от преди.

Снимка: Skoda

В гамата на обновената Skoda Octavia се предлагат и два варианта на турбодизеловия мотор 2.0 TDI. Първият турбодизелов агрегат е с мощност 115 к.с. и е съчетан стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия. По-мощният турбодизелов мотор 2.0 TDI разполага със 150 к.с. и се комбинира само със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. И в двата дизелови двигателя задвижването на коляновия вал със стоманени бутала ефективно намалява загубите на топлина, като в същото време увеличава скоростта на горене.

Налягането на впръскване е 2200 бара, докато турбокомпресорът се възползва от променливата геометрия на турбината, която осигурява оптимално налягане на форсиране в широк диапазон на оборотите, което води до по-плавна характеристика на кривата на мощността. Системата за обработка на отработените газове, намаляваща емисиите на азотен оксид, е разположена близо до мотора и използва процес на двойно дозиране за впръскване на AdBlue преди двата каталитични конвертора, подредени последователно.

Снимка: Skoda

Skoda Octavia е опората на чешкия автомобилен производител и любим модел на клиентите още от началото на нейното производство през 1996 г. Нейните четири моделни поколения до момента са привлекли повече от 7,15 милиона клиенти на повече от 60 пазара със своя щедър обем, модерни технологии, високо ниво на безопасност и отлично съотношение цена/качество.

Всички поколения на Skoda Octavia също са високи ценени от международните медии. Четвъртото поколение беше финалист в конкурса "Кола на годината" в Европа през 2021 г. и спечели титлата "Кола на годината" в Швейцария и в България през същата година.