Развитието на технологиите за производство на батерии и електрически двигатели, съчетано с по-ниски разходи, позволява на автомобилните производители да предлагат по-конкурентни електрически превозни средства. Но от друга страна, новите екологични и ограничителни законодателни норми играят важна роля за популяризирането на електрическия транспорт, особено в Европейския съюз.

Местните власти са поставили автомобилните фирми под строги ограничения, които правят производството на традиционни автомобили с двигатели с вътрешно горене нерентабилно. В Европейския съюз продажбата на бензинови и дизелови автомобили ще бъде забранена през 2035 г. В САЩ все още няма единни стандарти за всички щати, но Калифорния и десет други щата възнамеряват да направят същото като европейците - забраната за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене също е планирана за 2035 г.

Снимка: Stellantis

Международният концерн Stellantis вече обяви цялостна стратегия за електрификация Dare Forward 2030. Според този план до 2030 г. в Европа концернът няма да разполага с автомобили с двигатели с вътрешно горене, а в САЩ делът на продажбите на електромобили ще достигне 50%. Но на практика плановете за електрически автомобили са изправени пред предизвикателства и дори водят до по-ниски продажби.

Не е изненадващо, че ръководителят на концерна Stellantis - Карлос Тавареш възнамерява да следи отблизо предстоящите избори за Европейски парламент и президентската надпревара в САЩ. И двете предизборни кампании ще се проведат през 2024 г. Въз основа на техните резултати ще бъде преразгледана електрическата стратегия на концерна.

Карлос Тавареш, главен изпълнителен директор на Stellantis

Снимка: Stellantis

В интервю за германското издание Automobilwoche Тавареш каза, че след изборите политиците може да се променят. В същото време, ако политическото и общественото мнение се промени към по-малка подкрепа за електрически превозни средства, е необходимо предварително да се подготви компанията за новите рамкови условия. Концернът Stellantis има планове за това. Предполага се, че говорим за мащабна ревизия и отлаганена предишния план за електрификация.