Създателите на Alpina представиха елегантно купе, базирано на BMW M4
Първата кола на новата германска компания Bovensiepen Zagato е симбиоза от италиански дизайн и баварско инженерство
В началото на 2026 г. компанията Alpina, основана през 1965 г. от германския инженер Буркард Бовензипен (1936-2023 г.), ще стане част от BMW Group, но синовете му, които все още управляват Alpina, няма да напуснат автомобилния бизнес. На Конкурса за елегантност във Вила д'Есте на брега на италианското езеро Комо, синовете на Бовензипен - Флориан и Андреас, представиха дебютния модел на новата си компания Bovensiepen Automobile - купето Bovensiepen Zagato.
Вижте в детайли как изглежда купето Bovensiepen Zagato >> >> >>
През 2022 г. Флориан и Андреас Бовензипен, синове на Буркард Бовензипен, се споразумяха да продадат марката Alpina на BMW, която е тясно свързана с историята на Alpina и ще може да ѝ осигури достойно бъдеще. Сделката се очаква да бъде финализирана по-късно тази година, след което Alpina по същество ще се превърне във фирменото тунинг ателие на BMW, предлагащо най-луксозните и спортни версии на своите модели.
През същата 2022 година братята Флориан и Андреас Бовензипен обявиха създаването на нова компания Bovensiepen с ново лого, като по това време се предполагаше, че тя ще се занимава с ремонт и реставрация на класически модели BMW и Alpina, но сега се оказа, че новата компания ще предлага и нови автомобили на базата на BMW, тоест богатият опит на екипа от инженери в централата на Alpina в баварския град Бухлое няма да бъде загубен, а ще бъде използван в новата компания Bovensiepen Automobile GmbH + Co. KG.
Оказва се, че прехвърлянето на марката Alpina към BMW Group е вид инвестиционна маневра. Приходите от сделката с BMW ще бъдат използвани за по-нататъшно развитие на бизнеса на братята Бовензипен. Купето Bovensiepen Zagato демонстрира посоката на това развитие, като симбиоза от италиански дизайн и баварско инженерство.
Дизайнът на Bovensiepen Zagato, както става ясно от името, е разработен от легендарния италиански производител на каросерии Zagato. Новият модел е базиран на настоящото поколение BMW M4 Cabriolet (G83), но специалистите от Zagato са го превърнали в купе без централни колони, като общата дължина на оригиналната каросерия е увеличена от 4,80 метра на 4,94 метра, ширината е нараснала от 1,89 метра на 1,91 метра, а височината е намаляла от 1,40 метра на 1,39 метра.
Почти всички панели на каросерията са нови и изработени от въглеродни влакна, включително фиксираният покрив с две изпъкналости Double Bubble, характерни за студиото Zagato. Профилът на този покрив е много различен от серийното BMW M4 Coupe, тъй като за основа на Bovensiepen Zagato е взет кабриолета с подсилено дъно. Стандартните фарове са запазени, но бронята и фината мрежеста радиаторна решетка в предната част са напълно нови. Собственото тегло на Bovensiepen Zagato е 1875 кг, което е с 50 кг по-малко от това на оригиналното BMW M4 Cabriolet.
Интериорът на оригиналния кабриолет в Bovensiepen Zagato е усъвършенстван в най-добрите традиции на Alpina и е претапициран с емблематичната кожа Lavalina, а арматурното табло с два екрана получава козирка над секцията с инструменти.
Под капака на Bovensiepen Zagato се намира форсиран 3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател S58 с два турбокомпресора, чиято мощност е увеличена от фабричните 530 к.с. и 650 Нм до 611 к.с. и 700 Нм. Купето Bovensiepen Zagato ускорява до 100 км/ч за 3,3 секунди, в сравнение с 3,7 секунди за оригиналното BMW M4 Cabrio, а максималната му скорост е над 300 км/ч.
Новият титаниев изпускателен колектор от Akrapovic, тежащ само 22 кг, осигурява несравним звук от ауспуха. От оригиналния кабриолет са взети 8-степенната автоматична скоростна кутия M Steptronic на Bovensiepen Zagato и системата за задвижване на всички колела M xDrive. Окачването е оборудвано с адаптивни амортисьори Bilstein Damptronic, а кованите 20-инчови джанти с тънки спици са изработени от самата компания Bovensiepen.
Автомобилите Bovensiepen Zagato ще бъдат произведени от специалисти в завода в Бухлое, като за сглобяването на всеки автомобил са необходими над 250 часа и 400 оригинални части. Цените ще бъдат обявени през четвъртото тримесечие на тази година, като първите произведени автомобили са обещани за второто тримесечие на 2026 г.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.