Eкстериорът на автомобила е почерпил вдъхновение от състезателната версия Trophy, която дебютира като прототип на изложението в Париж през 2008 г. Предната решетка, задната броня, както и централноразположената изпускателна система се запазват. Двигателят е от Renault Megane R26 - 2,0-литров с турбокомпресор. С използването на нови технологии като например турбокомпресора с двойно регулиране, максималната мощност на мотора е увеличена на 250 конски сили при 5500 об/мин. Максималният въртящ момент е 340 Нм при 3000 об/мин, като 80% от него са на разположение още при 1900 об/мин. Това осигурява лесно достъпна мощност и постоянно ускорение в целия оборотен диапазон. Скоростната кутия на Megane RS е 6-степенна механична и задвижва предните колела.
Вижте снимки
Външният дизайн е базиран на Megane Coupe. Автомобилът има заден дифузьор с централно монтиран ауспух, заден спойлер, преден спойлер с нос, подобен на този на болидите на компанията от Ф1, и LED дневни светлини. Отвътре на таблото е монтиран информационен дисплей, вдъхновен от моторните спортове, на който могат да се видят моментната мощност на двигателя, предупреждение за смяна на предавките, времето за ускорение до 100 км/ч, страничното ускорение, калибровките и изискванията на двигателя и могат да се засичат времената на обиколки на писта.