Renault 4 може да има версия със задвижване на всички колела
Електрическият кросоувър Renault 4 Savane 4x4 Concept се отличава със защитни панели и увеличен пътен просвет
Компанията Renault представи концепция, наречена Renault 4 Savane 4x4, която предвещава нова версия на електрическото Renault 4 със задвижване на всички колела и увеличен пътен просвет. Бъдещият кросоувър, проектиран в ретро стил, получи каросерия в тъмнозелен цвят Jade, допълнена от покрив с платнена тапицерия, буферни вложки на броните, защитни панели по периметъра на каросерията, изработени от черна гланцирана пластмаса, същите релси на покрива и корпуси на външните огледала, както и меден декор.
Вижте как изглежда Renault 4 Savane 4x4 Concept >> >> >>
Концепцията за задвижване на всички колела е получила специални 18-инчови джанти с гуми Goodyear UltraGrip Performance+, благодарение на които следата отпред и отзад е била увеличена с 20 мм. Пътният просвет на модела се е увеличил с 15 мм и за Renault 4 Savane 4x4 вече достига 196 мм.
Интериорът на концептуалния автомобил е изпълнен в кафяво, по седалките може да се видят шевове под формата на големи повтарящи се четворки, а на арматурното табло има яркозелено осветление. Засега френската марка не разкрива подробности за технологията на Renault 4 Savane 4x4.
Компанията отбеляза само, че прототипът е оборудван със задвижване от два електромотора, като вторият електромотор е разположен на задната ос. Според информация от френската преса, задният електромотор от Valeo ще бъде само спомагателен и ще произвежда 60 к.с. Така общата мощност на двата електромотора ще е 210 к.с.
Припомняме, че официалната премиера на Renault 4 E-Tech electric се състоя едва през октомври 2024 г. на автосалона в Париж. Новият модел влезе в продажба на европейския пазар в началото на март 2025 г. Електрическият кросоувър споделя напълно технологията с представения по-рано хечбек Renault 5 E-Tech electric. И двата модела са базирани на платформата AmpR Small на френската група.
Новият електрически кросоувър Renault 4 E-Tech electric може да бъде само с предно предаване. Базовата версия е оборудвана с електромотор с мощност 122 конски сили, чийто максимален въртящ момент е 225 Нм, както и с батерия с капацитет 40 кВтч. Пробегът с едно зареждане е 305 км според цикъла WLTP.
Новото Renault 4 E-Tech electric ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди. Топверсията също има един електромотор, разположен на предния мост, произвеждащ 150 к.с. и 245 Нм. Това Renault 4 има капацитет на батерията от 52 кВтч, а максималният пробег без презареждане е 404 км. Този вариант на Renault 4 E-Tech electric ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена и независимо от версията е 150 км/ч.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.