Прототип разкрива бъдещия електрически Volkswagen ID.2
ID. GTI Concept има ретро излъчване, спортен дизайн и предно стъкло, което показва конфигурация на състезателна писта като на видеоигра
На автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен Volkswagen ще покаже още един прототип ID. GTI Concept, който ни доближава все повече до бъдещия сериен електрически хечбек Volkswagen ID.2.
Новият ID. GTI Concept представлява по-спортна версия на показания по-рано изложбен автомобил ID. 2all и прави поглед към бъдещето на електрическото шофиране за автомобилните ентусиасти.
Новият модел е проектиран да предизвика фурор на автосалона в Мюнхен тази седмица, но това е една концепция, която е предназначена за европейските шоуруми в недалечното бъдеще.
"ID. GTI Concept е нещо повече от изложбен автомобил - това е първият поглед към вълнуващото бъдеще на GTI, тъй като серийното му развитие вече е решено", казват официално от Volkswagen.
Перфектният дизайн на ID. 2all Concept беше всеобщо одобрен, когато беше представен през март тази година. Ръководителят на дизайна на Volkswagen - Андреас Минд, предполага, че когато го е нарисувал, вече е имал предвид варианта GTI.
Без да се отдалечава твърде много от основната форма на ID. като цяло, концептуалният ID. GTI Concept смесва емоционални нотки на GTI от миналото с напълно модерна позиция и детайли.
Отпред има нови тънки LED матрични фарове, съединени с бяла светлинна лента, докато логото на VW също е осветено. Под това е разположена нова интерпретация на характерната, очертана в червено решетка с логото на GTI от едната страна.
Вижте галерията със снимки на новия Volkswagen ID. GTI Concept >> >> >>
Вертикалните дневни светлини в двата края на дълбоката предна престилка визуално разширяват автомобила, интегрирайки се с въздушните отвори, а долната част е завършена в матово черно.
Там Volkswagen е включил характерната решетка тип пчелна пита за GTI и малко детайли от моторните спортове под формата на яркочервени очи за теглене и изпъкнал аеродинамичен сплитер с надпис NO STEP върху него.
Мускулестите предни калници са пренесени от ID. 2all, въпреки че GTI получава матово-черни разширения на калниците, вероятно позволяващи по-широка следа. Под тях са поставени гумите с размер 245/35 R20, монтирани на великолепно детайлните 20-инчови лети джанти. Volkswagen ID. GTI Concept запазва малките странични огледала на ID.2all и формата с пет врати с дръжки за задните врати, скрити в задната част на стъклото.
Солидната задна колона показва от пръв поглед, че тази кола е Volkswagen. Емблемата GTI се намира на предните врати и на по-изразените странични прагове, докато графиките над тях прикриват височината на автомобила, като същевременно се свързват със стила на по-старите модели Golf GTI.
Тази тема продължава и в задната част, където логото на GTI заема почетно място, въпреки че в задната част на концепцията няма нищо друго, което да гледа към миналото. Светлинната лента с пълна ширина на ID.2all е потъмнена с определени секции, осветени в ярко червено, включително и емблемата на VW в средата.
На задния капак е монтиран функционален спойлер в стил, подобен на този на настоящия Golf GTI Clubsport, завършен в матово черно, свързвайки се с изпъкналия дизайн на бронята, подобен на дифузьор. Като цяло новият Volkswagen ID. GTI Concept е по-къс от настоящия Golf GTI, въпреки че е по-широк и малко по-висок, докато междуосието му е само с 30 мм по-малко.
Въпреки това, тъй като е изграден върху нова платформа, проектирана от самото начало за компактни електрически автомобили с предно задвижване, той има няколко големи предимства, като много по-големия багажник с обем 490 литра с всички използвани седалки и интелигентното място за съхранение под задните седалки, както беше показано за първи път в ID.2all.
Дизайнерите на Volkswagen са направили интериора на електрическия GTI на бъдещето, вземайки много примери от предишните поколение на Golf GTI. Ефектният волан с три спици например, разполага с по-ниска позиция на въздушната възглавница от обикновено, за да се свърже със стила на волана в първия GTI.
Новият волан обаче е с плоско дъно и разполага с много допълнителни контроли. Предлага се със светещ маркер на 12 часа, а въртящият се селектор за избор на различните режими на шофиране изглежда като част от повърхността на топка за голф. В кокпита има нова информационно-развлекателната система с два дигитални екрана.
Първият, наречен GTI Digital Cockpit, е 10,9-инчов дисплей, който може да бъде конфигуриран със съвременен външен вид или с изглед на ретро инструменти. Централният 12,9-инчов сензорен екран се намира над отделен блок от контроли за отопление и вентилация с ролка в средата. Очаква се това оформление да бъде пренесено и в серийния автомобил.
Седалките на GTI са с вградена LED система за сърдечен ритъм. Новият ID. GTI Concept включва освен двата дигитални екрана и разширен проекционен дисплей, който ще може да прожектира конфигурация на пистата "Нюрбургринг" например в долния ъгъл на предното стъкло. В същото време пътникът може да следи времената за обиколка, също проектирани върху предното стъкло.
Към момента има много малко технически спецификации за ID. GTI Concept, тъй като на този етап става въпрос повече за нейния дизайн и оформление. Volkswagen споменава електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване за предните колела, който е обещаващ, докато GTI Experience Control може да промени характеристиките на електромотора, сервоусилвателя на волана, произвеждания синтетичен звук и симулираното превключване на предавките. По този начин ще бъде възможно да се имитират характеристиките на по-старите модели GTI.