На автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен Volkswagen ще покаже още един прототип ID. GTI Concept, който ни доближава все повече до бъдещия сериен електрически хечбек Volkswagen ID.2.

Новият ID. GTI Concept представлява по-спортна версия на показания по-рано изложбен автомобил ID. 2all и прави поглед към бъдещето на електрическото шофиране за автомобилните ентусиасти.

Снимка: Volkswagen

Новият модел е проектиран да предизвика фурор на автосалона в Мюнхен тази седмица, но това е една концепция, която е предназначена за европейските шоуруми в недалечното бъдеще.

"ID. GTI Concept е нещо повече от изложбен автомобил - това е първият поглед към вълнуващото бъдеще на GTI, тъй като серийното му развитие вече е решено", казват официално от Volkswagen.

Снимка: Volkswagen

Перфектният дизайн на ID. 2all Concept беше всеобщо одобрен, когато беше представен през март тази година. Ръководителят на дизайна на Volkswagen - Андреас Минд, предполага, че когато го е нарисувал, вече е имал предвид варианта GTI.

Без да се отдалечава твърде много от основната форма на ID. като цяло, концептуалният ID. GTI Concept смесва емоционални нотки на GTI от миналото с напълно модерна позиция и детайли.

Снимка: Volkswagen

Отпред има нови тънки LED матрични фарове, съединени с бяла светлинна лента, докато логото на VW също е осветено. Под това е разположена нова интерпретация на характерната, очертана в червено решетка с логото на GTI от едната страна.

Вижте галерията със снимки на новия Volkswagen ID. GTI Concept  >>  >>  >>

Вертикалните дневни светлини в двата края на дълбоката предна престилка визуално разширяват автомобила, интегрирайки се с въздушните отвори, а долната част е завършена в матово черно.

Снимка: Volkswagen

Там Volkswagen е включил характерната решетка тип пчелна пита за GTI и малко детайли от моторните спортове под формата на яркочервени очи за теглене и изпъкнал аеродинамичен сплитер с надпис NO STEP върху него.

Мускулестите предни калници са пренесени от ID. 2all, въпреки че GTI получава матово-черни разширения на калниците, вероятно позволяващи по-широка следа. Под тях са поставени гумите с размер 245/35 R20, монтирани на великолепно детайлните 20-инчови лети джанти. Volkswagen ID. GTI Concept запазва малките странични огледала на ID.2all и формата с пет врати с дръжки за задните врати, скрити в задната част на стъклото.

Снимка: Volkswagen

Солидната задна колона показва от пръв поглед, че тази кола е Volkswagen. Емблемата GTI се намира на предните врати и на по-изразените странични прагове, докато графиките над тях прикриват височината на автомобила, като същевременно се свързват със стила на по-старите модели Golf GTI.

Тази тема продължава и в задната част, където логото на GTI заема почетно място, въпреки че в задната част на концепцията няма нищо друго, което да гледа към миналото. Светлинната лента с пълна ширина на ID.2all е потъмнена с определени секции, осветени в ярко червено, включително и емблемата на VW в средата.

Снимка: Volkswagen

На задния капак е монтиран функционален спойлер в стил, подобен на този на настоящия Golf GTI Clubsport, завършен в матово черно, свързвайки се с изпъкналия дизайн на бронята, подобен на дифузьор. Като цяло новият Volkswagen ID. GTI Concept е по-къс от настоящия Golf GTI, въпреки че е по-широк и малко по-висок, докато междуосието му е само с 30 мм по-малко.

Въпреки това, тъй като е изграден върху нова платформа, проектирана от самото начало за компактни електрически автомобили с предно задвижване, той има няколко големи предимства, като много по-големия багажник с обем 490 литра с всички използвани седалки и интелигентното място за съхранение под задните седалки, както беше показано за първи път в ID.2all.

Снимка: Volkswagen

Дизайнерите на Volkswagen са направили интериора на електрическия GTI на бъдещето, вземайки много примери от предишните поколение на Golf GTI. Ефектният волан с три спици например, разполага с по-ниска позиция на въздушната възглавница от обикновено, за да се свърже със стила на волана в първия GTI.

Новият волан обаче е с плоско дъно и разполага с много допълнителни контроли. Предлага се със светещ маркер на 12 часа, а въртящият се селектор за избор на различните режими на шофиране изглежда като част от повърхността на топка за голф. В кокпита има нова информационно-развлекателната система с два дигитални екрана.

Снимка: Volkswagen

Първият, наречен GTI Digital Cockpit, е 10,9-инчов дисплей, който може да бъде конфигуриран със съвременен външен вид или с изглед на ретро инструменти. Централният 12,9-инчов сензорен екран се намира над отделен блок от контроли за отопление и вентилация с ролка в средата. Очаква се това оформление да бъде пренесено и в серийния автомобил.

Снимка: Volkswagen

Седалките на GTI са с вградена LED система за сърдечен ритъм. Новият ID. GTI Concept включва освен двата дигитални екрана и разширен проекционен дисплей, който ще може да прожектира конфигурация на пистата "Нюрбургринг" например в долния ъгъл на предното стъкло. В същото време пътникът може да следи времената за обиколка, също проектирани върху предното стъкло.

Снимка: Volkswagen

Към момента има много малко технически спецификации за ID. GTI Concept, тъй като на този етап става въпрос повече за нейния дизайн и оформление. Volkswagen споменава електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване за предните колела, който е обещаващ, докато GTI Experience Control може да промени характеристиките на електромотора, сервоусилвателя на волана, произвеждания синтетичен звук и симулираното превключване на предавките. По този начин ще бъде възможно да се имитират характеристиките на по-старите модели GTI.