Хиперавтомобилът Bugatti Chiron дебютира в началото на 2016 г., като веднага беше обявено, че моделът ще бъде произведен в тираж от 500 екземпляра. Едва сега, осем години по-късно, последният Chiron със сериен номер 500 напусна портите на завода на Bugatti в Молсайм, Франция. Последният хиперавтомобил, носещ името на пилота Луи Широн, беше сглобен ръчно в завода.

Вижте как изглежда последното Bugatti Chiron Super Sport L'Ultime  >>  >>  >>

Търсенето на тези автомобили надхвърли производствените възможности на компанията, защото още през януари 2022 година Bugatti обяви, че всички 500 екземпляра са намерили своите купувачи. Два от 500-те автомобила Bugatti Chiron бяха продадени в България.

И едва сега последното копие видя бял свят. Прощалното купе се казва Bugatti Chiron Super Sport L"Ultime. За такъв запомнящ се екземпляр бяха избрани същите цветове на каросерията, като за дебютния автомобил през 2016 г. Това са тъмносиньо Atlantic и светлосиньо French Racing, но вододелът между тях сега не минава по характерната за марката линия C-образна форма на профила, а представлява плавно преливане на цветовете при вратите.

Снимка: Bugatti

Профилните стени са украсени с ръкописни имена на места и събития, които помогнаха за създаването на легендата за Chiron. Последният екземпляр е украсен със следните текстове - Molsheim (историческият дом на Bugatti), Ehra-Lessien (пистата, където достигна скорост 490 км/ч), Paul Ricard (пистата, на която беше тестван), Женева (където направи своя дебют) и Chantilly (където беше представен многократно). Bugatti също така включи имената Chateau Saint Jean и Cape Canaveral като намек към местата, където редица клиенти можеха да се насладят на максималната скорост на Chiron.

Снимка: Bugatti

Джантите са боядисани в същите сини цветове. Ръкописни надписи #500 са разпръснати из цялата кола, за да обозначат, че това е последния Chiron от серията от 500 автомобила. Корпусите на огледалата за обратно виждане са украсени с френския трикольор, а радиаторната решетка с уникална форма и фирменото лого имат вече познатата атлантическа цветова схема.

Интериорът на хиперавтомобила Bugatti Chiron Super Sport L"Ultime е направен в същата синя цветова палитра. Отличава се с тъмносиня кожена облицовка, матова облицовка от въглеродни влакна и светлосини акценти. Това е цветът, използван за надписите L"Ultime и #500 на централния тунел, както и за бродерията на облегалките за глава. Седалките са с шевове в цветовете на френското знаме.

Снимка: Bugatti

Последният Bugatti Chiron Super Sport L"Ultime се задвижва от 8,0-литровия W-образен 16-цилиндров бензинов двигател с четири турбокомпресора и развива максимална мощност от 1600 к.с. и 1600 Нм максимален въртящ момент. Моторът е комбиниран със 7-степенна роботизирана автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

Хиперколата се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 2,4 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 440 км/ч. От Bugatti не пожелаха да кажат кой е собственик на това прощално издание. Предполагаме, че може да е американец, съдейки по оранжевите странични габаритни светлини.

Въпреки че това е последната кола, която носи името Chiron, това всъщност не е краят на ерата Bugatti Chiron. Уникалният двигател W16, използван още в Bugatti Veyron от 2005 г., ще живее още. С него ще бъдат оборудвани моделите Bolide (40 броя) и W16 Mistral (99 броя), изградени на същата база като Chiron. Именно Bugatti W16 Mistral трябва да се превърне в лебедовата песен на това дългогодишно семейство с W16. За да го замени, вече се подготвя нов хибриден хиперавтомобил Bugatti с чудовищен атмосферен двигател V16. Дебютът му се очаква през юни.