Bugatti рядко прави открити версии на своите автомобили, но сега компанията може да се похвали с производството на най-бързия сериен роудстър в света. Доскоро последният френски хиперавтомобил без покрив беше Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, който се появи през 2012 г., а моделът Chiron никога не е имал версия с открита каросерия.  Едва през 2022 г. на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч беше показан роудстърът Bugatti W16 Mistral.

Вижте най-бързия роудстър в света - Bugatti W16 Mistral  >>  >>  >>

По това време той все още е бил със статуса на прототип, но вече започна производството на серийния модел. За основа е взет Chiron, но новото име Mistral вместо Chiron Spyder е напълно оправдано. Откритото Bugatti W16 Mistral е доста по-различно от купето, както външно, така и в структурата си. Дизайнерските елементи на новия роудстър вече са тествани върху ексклузивния проект La Voiture Noire и екстремното Bugatti Bolide. Въпреки това Mistral ги събра в един образ с пълното отсъствие на какъвто и да е покрив.

Снимка: Bugatti

Според техническия директор на марката - Емилио Серво, просто премахването на покрива от купето Chiron няма да отговори на безкомпромисно високите стандарти на Bugatti. Наред с появата на нови външни панели на каросерията, носещият монокок от карбонови влакна също е претърпял модификации, включително частични промени във формата. За да се запази твърдостта на каросерията, се използват най-новите, още по-леки и здрави композитни материали.

Вратите са проектирани от самото начало, за да абсорбират по-добре енергията от евентуален страничен удар. Дизайнът на горните корпуси на въздухозаборника е оптимизиран не само за подаване на въздух към мощния W-образен 16-цилиндров двигател и подобряване на рационализацията. Тези корпуси могат да издържат теглото на автомобила, ако се преобърне. В интериора на роудстъра се е появила специална аудиосистема и специална устойчива на износване кожена тапицерия, предназначена да компенсира особеностите на работа на автомобил без покрив.

Снимка: Bugatti

За задвижването на Bugatti W16 Mistral е използван 8,0-литровият W-образен 16-цилиндров бензинов двигател с четири турбокомпресора, който развива максимална мощност от 1600 к.с. при 6900 об/мин и максимален въртящ момент от 1600 Нм при 2000 об/мин, повтаряйки характеристиките на купето Chiron Super Sport.

Двигателят е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, а задвижването е на четирите колела. Максималната скорост е 420 км/ч, а спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 2,4 секунди. Роудстърът Mistral ще бъде последното шосейно Bugatti с този двигател.

Снимка: Bugatti

След сливането си с Rimac, френската компания започна разработването на напълно нов хиперавтомобил, който ще има по-малко цилиндри, но ще има електрическа добавка. От ексклузивния роудстър Bugatti W16 Mistral ще бъдат произведени само 99 екземпляра и всички те бяха разпродадени още преди първото публично показване в Пебъл Бийч. Първите автомобили вече са доставени на клиентите. Цената на всеки Mistral е около 5 милиона евро, което е почти два пъти повече, отколкото струваше Chiron в началото на производството му.