За да отбележат специалната годишнина на емблематичния спортен автомобил Porsche 911, инженерите на компанията във Вайсах са проектирали изключителен спортен автомобил, посветен на чистото удоволствие от шофирането, наречен Porsche 911 S/T.

Ексклузивният юбилеен модел обединява силните страни на 911 GT3 с пакет Touring и 911 GT3 RS и предоставя уникална комбинация от пъргавина и динамика на шофиране. Той съчетава атмосферния 4,0-литров боксерен двигател от 911 GT3 RS с мощност 525 к.с. с 6-степенна ръчна скоростна кутия с късо предавателно число.

Снимка: Porsche

Това се допълва от значително олекотена конструкция и нова настройка на ходовата част, оптимизирана за пъргавина и управляемост. Новото Porsche 911 S/T тежи само 1380 килограма, което го прави най-лекият модел от поколението 992.

Вижте галерията със снимки на новото Porsche 911 S/T   >>  >>  >> 

Дизайнът на юбилейния модел включва детайли от модела GT и опита на Porsche в моторните спортове. Това се отразява в неговото особено пъргаво и гъвкаво управление, което е проектирано за максимално удоволствие от шофирането по криволичещи планински пътища. Намаляването на теглото както на двигателя, така и на колелата и спирачките, осигурява особено динамична реакция.

Новото Porsche 911 S/T реагира мигновено на командите на водача. Всяко движение на волана, всеки натиск върху педала на газта или спирачката се изпълнява незабавно и със смайваща прецизност. За разлика от 911 GT3 RS, фокусът на разработката на 911 S/T не е върху шофирането на писта, а по-скоро за пътувания по обществени пътища.

Снимка: Porsche

Името маркира новото Porsche 911 S/T като наследник на особено фокусирана върху производителността версия на първото поколение 911. От 1969 г. Porsche предлага специална състезателна версия на 911 S. Вътрешно тези автомобили се наричат 911 ST.

Модификациите на шасито, колелата, двигателя и купето значително подобриха ускорението, спирането, сцеплението и стабилността в завой. В тези модели все още не са използвани големи спойлери и други аеродинамични детайли. Новото Porsche 911 S/T възприема духа на оригиналния 911 S (ST) и го пренася в настоящото моделно поколение на Porsche 911.

Снимка: Porsche

Юбилейният модел съчетава елементи от 911 GT3 RS с каросерията на 911 GT3 Touring. Добавените леки компоненти, специално разработени за 911 S/T, допринасят за уникално шофиране в портфолиото на 911 GT.

Лека конструкция от калниците до съединителя

Новото Porsche 911 S/T постига своята особено пъргава и директна работа чрез лекия дизайн. Предният капак, покривът, предните калници и вратите с ефектните им отвори са направени от лека пластмаса, подсилена с карбонови влакна. Същото важи и за защитната клетка и стабилизиращата щанга на задната ос.

Като стандартно оборудване на юбилейния модел на Porsche са монтирани магнезиеви джанти, литиево-йонна стартерна батерия и леко стъкло. С намалена изолация, липса на кормилно управление на задния мост и намаляване на теглото на задвижването, 911 S/T постига собствено тегло от само 1380 кг. Това прави автомобила, оптимизиран за настройка на бързи пътища, с още 40 кг по-лек от ръчно 911 GT3 Touring.

Снимка: Porsche

Инженерите на Porsche разработиха нов лек съединител специално за 911 S/T, който намалява теглото с 10,5 кг. Това забележимо подобрява отзивчивостта на боксерния двигател с атмосферно пълнене, който сега вдига оборотите с много активна скорост.

Високооборотният двигател в 911 S/T осигурява още повече динамика, съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия с по-късо предавателно отношение в сравнение с 911 GT3. Той ускорява 911 S/T от място до 100 км/ч само за 3,7 секунди и достига максимална скорост от 300 км/ч. Вълнуващото изживяване при шофиране се подсилва от завладяващия звук стандартната спортна изпускателна система.

Снимка: Porsche

Новото Porsche 911 S/T е единственото 911 от сегашното поколение, което комбинира преден мост с двойни носачи и многораменна задна ос без управление на задния мост. Амортисьорите и системите за управление също са пренастроени.

Аеродинамиката на Porsche 911 S/T също е оптимизирана за обществения път, а не за състезателната писта. Юбилейният модел е оборудван стандартно с капак Gurney на разширяващия се заден спойлер. Стандартното оборудване също включва олекотени магнезиеви джанти с централно затягане - 20-инчови отпред и 21-инчови отзад.

Снимка: Porsche

Високоефективните гуми 255/35 ZR 20 междувременно осигуряват високо ниво на механично сцепление в предната част на автомобила. Отзад 911 S/T разполага с гуми 315/30 ZR 21.

В интериора карбоновите седалките са стандартни. Регулируемата в четири посоки спортна седалка се предлага без допълнително заплащане. Инструменталното табло и часовникът на пакета Sport Chrono са изпълнени в класическа зелена цветова схема на Porsche.

Пакет Heritage Design с ексклузивен часовник

Новото Porsche 911 S/T се предлага с опционален изключителен пакет Heritage Design. Новият цвят на екстериора Shoreblue Metallic и цветът на джантата Ceramica са ексклузивно налични за този особено елегантен вариант.

На вратите по желание може да се постави начален номер от 0 до 99 както и декоративно фолио. Логото на Porsche с класически дизайн от оригиналното 911 украсява предницата, волана, облегалките за глава и ключа за колата, като подчертава историческите корени на 911 S/T.

Снимка: Porsche

Интериорът включва и текстилни централни части на седалките в Classic Cognac с черни ленти, които са още една почит към наследството. Пакетът Heritage Design е допълнен от двуцветна кожена облицовка в Black/Classic Cognac, таван от перфорирана Dinamica и други характерни елементи от дизайна на Porsche Exclusive.

Подразделението Porsche Design предлага на клиентите на 911 S/T ексклузивен часовник Chronograph 1-911 S/T. Той се отличава с титаниев корпус и механизъм, има сертификат и се управлява с ротор в дизайна на магнезиевата джанта на 911 S/T.