Mercedes-Benz G-клас се превърна в истинска легенда. През цялата 45-годишна история на G-клас, компанията Mercedes-Benz все пак направи неколкократни модернизации и дори не се поколеба да нарече този ръбат куб с помпозния термин изцяло нов модел, въпреки че актуализацията не беше твърде мащабна. За радост на феновете, ъгловатите форми на G-класата се оказаха недокоснати.

Вижте промените в обновената G-класа на Mercedes-Benz  >>  >>  >>

Екстериорът беше променен в много детайли. Появиха се освежени брони и радиаторна решетка с четири хоризонтални ламели, вместо трите двойни лайстни на модела преди фейслифта. Липсата на капачки на колоните на предното стъкло, преработеният заден спойлер и допълнителните изолационни материали са предназначени да намалят аеродинамичния шум, причинен от характерната форма на тухла. Появи се нов син цвят металик на каросерията, стандартните колела са с диаметър 19 инча, а срещу доплащане се предлагат 18 или 20 инчови.

Снимка: Mercedes

Основните промени в интериора са новият волан с двойни спици и по-къса централна конзола. Сега няма два, а един ред ключове под централните вентилационни дефлектори, механичният часовник е изчезнал и централният тунел е станал по-висок. Системата Offroad комбинира комплекс от електронни асистенти за шофиране извън пътя и предлага нова функция, наречена "прозрачен капак", която позволява да се наблюдава какво има под колата, за да се избегне евентуален сблъсък.

Новият Mercedes-Benz G-класа най-накрая получи модерна мултимедийна система MBUX с 12,3-инчов сензорен екран. Фирмената шайба изчезна от централния тунел, оставяйки само тъчпада. Има допълнително осветление за вентилационните дефлектори, поддръжка на безжичните приложения Android Auto и Apple CarPlay, както и конектори USB-C. Навигацията е придобила режим на разширена реалност, а гласовият асистент се е научил да води диалози на английски и немски език.

Снимка: Mercedes

Срещу доплащане на втория ред седалки могат да бъдат разположени два MBUX екрана с диагонал 11,6 инча всеки. Другото допълнително оборудване включва безжично зареждане, поставки за чаши с климатизация, стандартен DVR и аудиосистема Burmester. За тези, които искат още повече индивидуалност и са готови да платят за това, програмата за индивидуални изпълнения Manufaktur предоставя както пакетни комплекти, така и индивидуални решения, чак до релефната кожа на парапета на предния панел.

Под капака на новия Mercedes-Benz G 500 вече няма да се предлага двигателя V8 с мощност 421 к.с. и 610 Нм. Сега мястото му е заето от 3,0-литров 6-цилиндров редови турбомотор с мощност 449 к.с. и 560 Нм. Редовият 2,9-литров 6-цилиндров турбодизел, който беше поставен на G 350d с мощност 286 к.с. и G 400d с 330 к.с., също беше заменен от модернизирана версия с работен обем 3 литра.

Снимка: Mercedes

Този Mercedes-Benz G 450d разполага с мощност 367 к.с. и 750 Нм. Както бензиновите, така и дизеловите двигатели вече не могат без 48-волтова електрически усилвател. Този електромотор може да добави 20 к.с. и значителните 200 Нм в първите секунди на ускорението. Запазени са 9-степенната автоматична скоростна кутия 9G-Tronic и постоянното задвижване на четирите колела с три блокировки на диференциала и редуктор.

Бензиновият 4,0-литров V8-цилиндров битурбо двигател остана в топверсията на Mercedes-AMG G63. Мощността му не се промени и е 585 к.с., а максималният въртящ момент е 850 Нм, но вече има и същия 48-волтов електрически асистент. В резултат на това времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е намалено от 4,5 на 4,3 секунди, въпреки че максималната скорост все още е 220 км/ч. Предлаганият като опция пакет AMG Performance позволява максимална скорост от 240 км/ч. 

Снимка: Mercedes

Появи се опционално окачване AMG Active Ride Control, което освен адаптивни амортисьори включва активни хидравлични стабилизиращи щанги, еднакво полезни както на настилката, така и извън нея. Отвън версията AMG все още може да бъде разпозната по радиаторната решетка с вертикални ленти. Обновеният G-клас ще бъде пуснат в продажба през следващите месеци, а на този етап цените не са оповестени.