Японската компания Lexus обяви пазарната премиера на своя първи изцяло електрически SUV, наречен Lexus RZ 450e. Електрическият автомобил е захранван с акумулаторна батерия и остава верен на философията на Lexus, като реализира вълнуващия потенциал на новите технологии, които подобряват динамичните качества и удоволствието от шофирането.

На първо място и преди всичко, новият RZ 450e е истински Lexus, запазващ динамичната същност на марката и изработката, с която тя се асоциира. Компанията използва богатия си опит в областта на електрификация на превозни средства, за да осигури предимствата на един електрически автомобил с характерната прецизност и изживяване при шофиране, уникални за марката Lexus.

Вижте как изглежда новият електрически Lexus RZ 450e  >>  >>  >>

Новият Lexus RZ 450e използва така наречените е-Axle модули. Това е компактен модул, състоящ се от двигател, трансмисия и електронно контролно устройство, разположен между задвижващите колела.

При Lexus RZ 450e тези модули се използват отпред и отзад и работят в съчетание със системата за управление на задвижването на всички колела Direct4 за регулиране на поведението на автомобила, сцеплението и разпределението на мощността според условията на шофиране.

Снимка: Lexus

Задвижващите модули е-Axle са тихи, ефективни и осигуряват прецизно дозиран въртящ момент. Предният електромотор е с мощност 204 к.с. (150 кВт), а задният със 150 к.с. (80 кВт), осигурявайки обща мощност от 313 к.с. (230 кВт).

И двата електромотора са с висока плътност на мощността, благодарение на оптимизираната конструкция на ротора и статора. Техните компактни размери също допринасят за подобряване на цялостното разположение на автомобила, като помагат да се осигури повече пространство в купето и багажното отделение и да се интегрира акумулаторната батерията.

Снимка: Lexus

Lexus RZ 450e използва литиево-йонна батерия в общ корпус, включващ 96 клетки, с общ капацитет от 71,4 кВтч. Тя е разположена изцяло под кабината и представлява неразделна част от платформата. Нейната позиция също допринася за ниския център на тежестта на автомобила.

Издръжливостта и надеждността на батерията са ключов фактор при проектирането, с фокус върху качествата и след 10 години шофиране. Lexus очаква батерията на RZ 450e да запази повече от 90% от капацитета си в рамките на този срок, благодарение на серия от мерки за запазване на параметрите и възможностите.

Снимка: Lexus

За да се помогне на водача да увеличи максимално пробега на своя автомобил, сред възможните режими на шофиране на Lexus RZ 450e е така нареченият Range. Той е базиран на възможностите за спестяване на енергия на режима Eco чрез регулиране на определени настройки на автомобила, като ограничаване на скоростта, различни програми за разпределение на мощността и работата, и изключване на климатика.

Благодарение на фокуса върху ключови фактори, включително оптимизирано тегло на автомобила, мощността на батерията и производителност, Lexus RZ 450e има консумация между 16,8 и 18,7 кВтч на 100 км, което ще му осигури автономен пробег в порядъка между 395 и 440 км.

Снимка: Lexus

Кокпитът на Lexus RZ 450e обединява позицията на водача на волана и прецизното подреждане на уредите на контролното табло и дисплеите, за да се създаде такова пространство, при което са необходими по-малки движения на ръката и очите при управление на автомобила.

Подреждането на проекционния дисплей и 14-инчовия сензорен екран на мултимедията е оптимизирано, а арматурното табло е поставено ниско, с което допълнително се подобрява видимостта на водача напред.

Снимка: Lexus

Дизайнерите са използвали по-малък брой елементи и по-малко орнаменти, като в същото време са вложили висококачествени материали. Централната конзола разполага с нов тип контролер за комуникация със системата за превключване без механична връзка.

Интериорът е проектиран като светло и открито пространство, допълнено от амбиентно осветление с широк спектър от избираеми цветове, които да отговарят на настроението при пътуването.

Снимка: Lexus

Новият Lexus RZ 450e вече е наличен за продажба на българския пазар със стартова цена от 158 900 лева. Първият изцяло електрически модел в гамата на Lexus идва у нас с безплатен сервизен пакет Lexus 5 Start, включващ сервизни обслужвания и удължена гаранция, което означава ниски експлоатационни разходи и дългосрочна сигурност.

Електрическият SUV се предлага с безплатни технически обслужвания до 6 години или до 100 000 км, както и с удължена гаранция Lexus Relax до 10 години или до 200 000 км.