Малките спортни коли все още са живи и са на почит в Америка. Японската компания Mazda току-що обяви статистика за продажбите за 2023 г. в САЩ и роудстърът MX-5 Miata има увеличение на продажбите с 45,4% спрямо предходната година с продадени 8973 коли. Като цяло Mazda MX-5 Miata е както винаги много популярен модел в САЩ, но ръстът на продажбите е наистина смайващ.

От Mazda допълнително разграничават продажбите на роудстъра MX-5 и MX-5 RF с твърд покрив, показвайки, че роудстърът вече е малко по-популярен с 4591 продадени бройки за годината - зашеметяващо увеличение от 77,4% спрямо 2022 г. От версията RF с твърд сгъваем покрив през 2023 г. са продадени 4382 коли, което е по-малко от половината от общите продажби. Това е значителна промяна от 2022 г., когато RF надмина роудстъра с почти 1000 единици - 3583 срещу 2588.

Снимка: Mazda

Скокът в продажбите на Mazda MX-5 Miata е част от общото увеличение на продажбите на Mazda спрямо предходната година от 23,3%. Както може да се очаква, начело с 153 808 продадени бройки са SUV-овете CX-5, следван от 77 075 броя CX-30, но Mazda MX-5 Miata грабва вниманието, защото не е нов модел. Текущото поколение ND стартира през 2015 г. През годините след това имаше само една лека модернизация. Предстои още едно обновяване за ND.

Снимка: Mazda

Според програмния мениджър на Mazda MX-5 Miata - Шигеки Сайто, автомобилният производител иска да запази текущото поколение активно колкото е възможно по-дълго, заявявайки, че няма конкретна времева рамка за постепенно спиране на производството.

Въпреки че е далеч от славните дни на първото поколение NA на Mazda MX-5 Miata, когато продажбите в САЩ редовно надхвърляха 20 000 единици годишно, близо 9000 нови собственици за 9-годишен двуместен автомобил въобще не е слаб резултат. Очевидно все повече хора искат да се радват на слънцето зад волана на своите роудстъри Mazda MX-5 Miata.

Шигеки Сайто - програмен мениджър на Mazda MX-5 Miata

Снимка: Mazda