В историята на Suzuki Swift има два етапа. За първи път кола с името Swift се среща в Европа през 1984 г., но всъщност така се нарича моделът Cultus, предназначен за Стария континент. Swift дори има и наследник, който с два междинни фейслифта се произвежда от 1988 до 2003 г. Тази кола все още може да се срещне по българските пътища.

Едва през 2004 година Suzuki Swift става глобален модел за целия свят и се превръща в истински успех за японския автомобилен производител. Компактният хечбек печели множество награди и е дългогодишен фаворит сред потребителите по целия свят, които търсят стилен и забавен за шофиране градски модел. От първите три поколения на Swift за почти 20 години са продадени над 9 милиона екземпляра в 169 държави.

Новото Suzuki Swift и неговите предшественици

Снимка: Suzuki

В края на миналата година Suzuki представи изцяло новия Swift. Четвъртото поколение на японския хечбек иска да продължи по успешния път, проправен от неговите предшественици и дебютира с очарователен външен вид, просторен и удобен интериор, оборудван с множество функции и системи за безопасност. Изцяло новият Swift предлага приятно изживяване при шофиране и дава приоритет на комфорта, ефективността и безопасността.

Вижте в какви цветове се предлага новото Suzuki Swift   >>  >>  >>

Новият модел се задвижва от хибриден двигател, съчетан с механична или автоматична скоростна кутия. Това е единственият модел в този клас, който има система за задвижване на четирите колела 4х4. Новото Suzuki Swift вече се предлага в България в три версии на оборудване - GL, GL+ и GLX. Японският хечбек предлага по-богато серийно оборудване, а цените остават непроменени спрямо предходното поколение.

Снимка: Suzuki

Новото Suzuki Swift е претърпяло радикални промени във външния вид и интериора спрямо предишния модел, като в същото време е запазило характерния чар, който го прави толкова харесван от потребителите. Външният вид на новото Suzuki Swift излъчва увереност и приключенски дух. Рамката на решетката е изработена от лъскава черна пластмаса, фаровете имат различна форма и нов светлинен подпис с L-образни дневни светлини, спойлерът също е променен, изчезват фаровете за мъгла, логото е пренесено от решетката към основата на предния капак, а сплитерът е малко по-голям.

Свеж външен вид, но запазил характерния чар

Мускулестите предни калници се вливат в заоблените профилни линии. Отстрани има разширени контури, очертаващи профила на новия Swift, а покрива с плаващ дизайн добавя усещане за енергична лекота. Задните врати вече са с класически позиционирани дръжки, които вече не са интегрирани в зоната на С-колоната, както бяха в старото поколение.

Снимка: Suzuki

Триизмерните задни светлини, задният спойлер с нови странични елементи, широката броня и въздушният дифузьор придават на новия Swift стабилен, но игрив външен вид, който се откроява на пътя. Новата цветова гама на Suzuki Swift се състои от осем едноцветни опции и четири двуцветни, включително новите перлени цветове металик - син Frontier и жълт Cool.

Новият син перлен цвят металик Frontier се присъединява към червения перлен цвят металик Burning като дълбок и ярък нюанс, подобен на бонбон цвят, символизиращ нова ера в качеството на боята на Suzuki. И двата цветови варианта се състоят от трислойно покритие, което води до богата текстура и силно наситени нюанси.

Богата палитра от цветове за новото Suzuki Swift

Снимка: Suzuki

Новото Suzuki Swift предлага просторен и удобен салон, оборудван с ергономични функции, които подобряват изживяването при шофиране. Вътре в новия Swift има кокпит, проектиран за по-ергономична стойка при шофиране, включващ централен панел и контроли, които са леко насочени към водача, за да осигурят по-лесната им употреба. На арматурното табло и на вратите са се появили пластмасови елементи със сатенено покритие и сребристи акценти на боята, които придават на интериора спортен и динамичен вид.

9-инчов сензорен екран в горната част на таблото

В салона е използвана твърда пластмаса, но добре завършена и интегрирана, без скърцане и без луфтове. Седалките са покрити с плат, който оставя впечатлението, че ще изглежда по същия начин дори след 10 години. И воланът е нов, има съвсем леко скосена долна част. Централният сензорен екран е преместен от централната конзола в горната част на таблото. Това е по-добре от гледна точка на ергономичност, особено след като дисплеят вече е 9-инчов.

Снимка: Suzuki

Новата мултимедийна система не е от най-пъргавите, но с нея се работи точно и отчетливо. Тя включва безжична връзка със смартфон чрез Apple CarPlay или чрез Android Auto. Има и Wi-Fi, три USB порта - два стари USB-A и един USB-C. Мултимедията предлага гласово разпознаване, Bluetooth за пускане на музика и показва информация за състоянието на автомобила. В зависимост от оборудването, клиентите получават или ръчен климатик, или автоматичен климатичен контрол с бутони за управление.

Новото Suzuki Swift е хечбек от B-сегмента, така че е по-подходящ за четири човека. На предните седалки има достатъчно удобно място за двама възрастни пътника. На задните седалки могат да седнат още двама човека, стига тези отпред да не са по-високи от 1,75 метра. Средното място отзад не е пълноценно заради високия тунел.

Снимка: Suzuki

Предните седалки са удобни и предлагат много добра странична опора за класата на Swift, а в нивото GLX седалките са отопляеми. В салона отпред има място за две бутилки от 0,5 литра и други дребни предмети в панелите на предните врати, а на средния тунел има специално място за смартфон и две поставки за чаши. Обемът на багажника е 265 литра, а при сгъване на задните облегалки нараства до 980 литра.

Бензинов двигател с 12-волтова мека хибридна система

За задвижването на новото Suzuki Swift се предлага нов 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател, съчетан с 12-волтова мека хибридна система за по-екологично представяне. Хибридната система преобразува кинетичната енергия, генерирана по време на спиране и я съхранява в малка литиево-йонната батерия, като подпомага двигателя при ускоряване за по-висока горивна ефективност.

Снимка: Suzuki

Хибридният двигател в новия Swift се отличава със значителни подобрения, като съчетава по-нисък разход на гориво и намалени емисии с по-висок въртящ момент при ниски обороти за по-добра реакция и пъргава динамика. Агрегатът разполага с мощност 82 к.с. при 5700 об/мин и развива максимален въртящ момент от 112 Нм при 4500 об/мин. Системата подпомага двигателя по време на стартиране и ускорение, като увеличава въртящия момент, предаван на колелата.

При спиране системата за рекуперация зарежда батерията и спомага за намаляване на разхода на гориво и редуциране на емисиите на СО2. Новият хибриден двигател е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Като опция се предлага безстепенна автоматична трансмисия CVT. Моделът с механична скоростна кутия ускорява от 0 до 100 км/ч за 12,5 секунди.

Снимка: Suzuki

В града тежащият под 1 тон Swift, ускорява бодро, като моторът работи без вибрации и е изненадващо тих. Маршрутът извън града включваше много села и някои участъци от междуселищен път. Максималната разрешена скорост по маршрута беше 80 км/ч, като голяма част от пътя включваше участъци с ограничения съответно от 30 км/ч и 50 км/ч.

В крайна сметка бордовият компютър показа среден разход от 4,6 л/100 км, което не е много повече от обявеното от Suzuki - 4,4 л/100 км. В града разходът пада под 4 л/100 км. Един резервоар от 37 литра трябва да стигне поне за около 800 км.

Снимка: Suzuki

На пътя новото Suzuki Swift създава приятно впечатление при шофиране. Окачването е настроено за комфорт, но има и пъргавината, характерна за модела, произведен в Япония. Не е прекалено меко, но също така не е и много твърдо, като преминаването през неравности не предизвиква сътресения.

Единствен в класа със система за задвижване на всички колела 4х4

Инженерите от Suzuki са успели да направят оптимални настройки на окачването, така че новият Swift вози доста меко. Кормилното управление е по-скоро меко и не е настроено за динамично шофиране, а за лесно маневриране в града, но няма да ви подведе при вземането на завои с по-висока скорост. Настройката е оптимална за градска среда, където Swift ще прекарва по-голямата част от времето си.

Снимка: Suzuki

Предавките на 5-степенната ръчна скоростна кутия се превключват прецизно, като са проектирани за най-нисък разход при градски скорости. Със скорост 130 км/ч на магистралата се усеща липсата на шеста предавка. Като опция за новото Suzuki Swift се предлага и система за задвижване на четирите колела AllGrip 4х4, която се включва автоматично при загуба на сцепление. Част от въртящия момент се прехвърля към задните колела, за да осигури много по-добро сцепление на мокри, заледени и кални пътища и настилки.

Богато стандартно оборудване още в базовото ниво

Новото Suzuki Swift е оборудвано стандартно с множество усъвършенствани системи за безопасност, които улесняват шофирането. Сред най-иновативните са радарът за откриване на превозни средства, велосипедисти и пешеходци пред автомобила, който спомага за предотвратяване или смекчаване на челни, диагонални и странични сблъсъци. Ако водачът спира с недостатъчна сила, спирачният асистент се включва автоматично, за да му помогне.

Снимка: Suzuki

Асистентът за поддържане на лентата помага на водача да поддържа позицията на автомобила в центъра на лентата. Системата за наблюдение на водача работи чрез вградена в арматурното табло камера и следи очите и лицето на водача. Ако системата установи, че водачът е сънлив, заспива или гледа встрани от пътя, тя издава предупредителен сигнал и показва предупредително съобщение на дисплея. Сред другите системи са предотвратяване на напускане на лентата, адаптивен круиз контрол, система за разпознаване на знаци, индикатор за следене на слепите зони, предупреждение за напречен трафик отзад и други.

Новото Suzuki Swift вече е в шоурума на марката в София

Снимка: Suzuki

Новото Suzuki Swift вече се предлага в България в три нива на оборудване - GL, GL+ и GLX, а цените остават непроменени спрямо предходното поколение. Цената на новия Swift започва от 36 990 лева или точно толкова, колкото е била и на предишния модел. Въпреки това новият модел е оборудван много по-богато още от първото ниво GL. Стандартно Swift се предлага с предно предаване, но може да се поръча и със задвижване 4x4 - Allgrip Auto, което се доплаща 3000 лева и е налично от второто ниво GL+. Автоматичната скоростна кутия също е опция за 3000 лева, като се комбинира само с модела с предно предаване. Първите бройки на новия Swift вече пристигнаха в България, а до 31 юли има бонус от 1500 лева. Новият Swift се предлага със 7-годишна гаранция или 140 000 км, както и 7 години безплатна пътна помощ до най-близкия сервиз на Suzuki.

Технически характеристики

Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V

Размери

Дължина: 3860 мм

Широчина: 1735 мм

Височина: 1495 мм

Междуосие: 2450 мм

Собствено тегло: 949 кг

Обем на резервоара: 37 литра

Двигател

Тип: 3-цилиндров редови с турбокомпресор

Работен обем: 1197 куб. см

Максимална мощност: 82 к.с. при 5700 об/мин

Максимален въртящ момент: 112 Нм при 4500 об/мин

Скоростна кутия: 5-степенна механична

Задвижване на колелата: предно

Динамика

Максимална скорост: 165 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 12,5 секунди

Среден разход: 4,4 л/100 км

Емисии на СО2: 99 г/км

Цена на модела с ДДС: от 36 990 лева (GL)