Новото Mitsubishi Triton/L200 е готово за истински офроуд
Шестото поколение на японския пикап получи две системи за задвижване на всички колела и нов дизелов двигател
Японската компания Mitsubishi Motors представи напълно новия пикап Triton в Банкок, Тайланд. Продажбите на пикапа, който в Европа е популярен като L200, започват от днес в Тайланд, където по традиция се произвежда автомобилът.
Компанията Mitsubishi Motors е произвела приблизително 5,6 милиона пикапа, от пет поколения през изминалите 45 години, от първото му лансиране през 1978 г. С рекордни продажби в 150 страни, пикапът е глобално стратегическо превозно средство за Mitsubishi Motors.
Сега в своето шесто поколение, изцяло новият Triton е напълно преработен за първи път от 9 години. Въз основа на продуктовата концепция "Мощност за приключения", всички елементи на Triton са напълно преработени и пред нас е един изцяло нов модел, с нови дизайн на екстериора и интериора, шасито, рамата и двигателя.
Вижте галерията със снимки на новото Mitsubishi Triton/L200 >> >> >>
В предната част на новото Mitsubishi Triton/L200 се откроява голямата триизмерна предна решетка в цвета на каросерията, която изразява мощна производителност и спокойствие, защитавайки както хората, така и колата.
Мускулестите калници и протектори подчертават тази солидна форма. Дневните светлини с три L-образни LED светлини наподобяват остър поглед на ястреб, а в комбинация с триизмерните тройни фарове под тях, дизайнът придава на изцяло новия Triton/L200 невероятно присъствие.
Интериорът също е значително обновен. Под централния сензорен екран има отделни бутони за настройките на климатика. Инструменталното табло е проектирано с концепцията за хоризонтална ос, която използва хоризонтални форми, за да позволи на водачите лесно да променят позата по време на шофиране.
В основните зони, които предпазват пътниците, са включени меки подложки, които да осигурят комфорт за водача и пътниците. В салона са използвани геометрични форми и метални елементи, за да се създаде модерно пространство с ярък контраст.
Новият пикап Triton/L200 се характеризира с увеличен размер на каросерията в сравнение с предишния модел, нова рама във формата на стълба, която осигурява издръжливост и надеждност, както и нов двигател, който постига както по-висока мощност, така и подобрени екологични характеристики.
Новият пикап се отличава и с новоразработено окачване, което осигурява отличен комфорт при возене и стабилност на кормилното управление. Системата Super Select 4WD-II и подобрените режими на задвижване постигат уверено представяне на пътя и извън него.
Изцяло новото Mitsubishi Triton/L200 се предлага в три типа каросерия в зависимост от предназначението - тип двойна кабина с два реда седалки, предлагащ както комфорта на SUV, така и функционалността на пикап, основен тип единична кабина с един ред седалки и тип клубна кабина с товарно пространство зад предните седалки.
Каросерията на новия пикап е по-лека от предишното поколение на Triton/L200 чрез използване на нов материал от стомана с висока якост. Пикапът използва преработена карбонова платформа, която е снижена с 45 мм до 820 мм, за да улесни маневрирането.
В ъгъла на бронята е добавено допълнително ново стъпало, подсилено от рамата, което подобрява практичността. Универсалният автомобил вече е по-голям от преди, но увеличаването на теглото е сведено до минимум чрез използване на по-лека стомана.
В зависимост от конфигурацията, новият пикап получава системи за задвижване на всички колела Super Select 4WD-II и Easy Select 4WD, като първата е оборудвана с централен диференциал с ограничено приплъзване, който изпраща 40% от мощността към предната ос, а останалите 60% към задната ос.
Тази подобрена система за задвижване на всички колела има следните предварително зададени режими - 2H (задвижване на задните колела), 4H (постоянно задвижване на четирите колела), 4HLc (постоянно задвижване на четирите колела с блокиран централен диференциал) и 4LLc (блокиран централен диференциал с по-ниска предавки).
Освен това има и седем режима на шофиране, включително Normal, който е наличен във всички режими на задвижване на четирите колела, 2H предлага Eco режим за икономично шофиране, 4H предлага режими за чакъл и сняг, 4HLc предлага режими за кал и пясък, докато 4LLc предлага режим за скали, позволяващ на водачите да изберете оптималния режим на шофиране за всякакви условия.
Режимите 4WD, налични за избор от водача, са оборудвани с Easy Select 4WD и са 2H (задвижване на задните колела), 4H (блокиран централен диференциал) и 4L (за шофиране на ниска предавка).
Окачването също е изцяло преработено и се състои от нова предна част с двойни носачи и по-лека листова пружина отзад. Моделите, оборудвани със Super Select 4WD-II също получават система за активен контрол на стабилността и сцеплението, която подобрява представянето в завоите чрез леко спиране на вътрешното предно колело.
Новият пикап Mitsubishi Triton се задвижва от нов 2,4-литров 4-цилиндров дизелов двигател, наличен в три варианта - със 148 к.с. и 330 Нм, със 181 к.с. и 430 Нм, а най-мощната версия е с 201 к.с. и 470 Нм.
В зависимост от това кой от тях изберете, двигател е съчетан с 6-степенна автоматична трансмисия или с 6-степенна механична скоростна кутия. Превключването между 2WD и 4WD става с помощта на селектор, монтиран между седалките, където ще откриете и бутон за избор на режим на шофиране.
Изцяло новият Triton/L200 ще бъде пуснат на други пазари, включително и в Япония, през 2024 г.