Новият Opel Grandland Plug-in хибрид измина 1115 км автономен пробег
Напълно зареден с гориво и ток, новият германски SUV стана шампион на дълги разстояния при неблагоприятни условия
Новият Opel Grandland Plug-in Hybrid беше подложен на тест за максимален автономен пробег от екипа на главния инженер на Opel Grandland - Дирк Камински. Екипът тества интелигентната plug-in хибридна концепция за задвижване и потвърди удивителните резултати, които ще впечатлят водачите, както на служебни коли, така и собствениците на модела, с пробега на дълги разстояния.
"Стойностите според метода на измерване на WLTP са ясни. Според официалния тестов цикъл, нашият нов Opel Grandland Plug-in Hybrid предлага комбиниран пробег от 897 км, от които до 87 км са чисто електрически", заяви Дирк Камински. "Но ние решихме да проверим и да видим какво наистина може да направи автомобилът. Нашият нов SUV от най-висок клас определено ще преодолее границата от 1000 км с пълен резервоар и пълно зареждане на батерията. Новият Grandland е произведен в Германия и слиза от поточната линия на ултрамодерния завод на Opel в Айзенах. Затова го подложихме на тест, при условия, които са влошени в сравнение с официалния тестов цикъл и представянето на модела е отлично", допълни Камински.
Докато стойностите на WLTP се определят при температури от около 23 градуса по Целзий, новият Opel Grandland Plug-in Hybrid потегли на тест във ветровито и дъждовно януарско утро при свежите 11 градуса по Целзий и подходящи за сезона 19-инчови зимни гуми вместо летни гуми с по-ниско съпротивление при търкане. Тестовият автомобил беше в най-високото ниво на оборудване GS. Единственото изискване, което спазваше екипа е, автомобилът да е с пълен резервоар с бензин и батерията от 17,9 кВтч да е напълно заредена. Екипът решава да кара, докато резервоарът за гориво и батерията покажат 0 и са съвсем изразходвани.
Новият Opel Grandland Plug-in Hybrid премина типичните пътища от района на Рейн-Майн около Рюселсхайм и Франкфурт до района на Рейн-Некар и обратно. Маршрутите включват магистрални участъци със свободен трафик, със спиране и тръгване и трафик в пиковите часове, както и селски пътища и градски трафик, включително спирания на светофари. Този тест напълно имитира реалния живот, който отразява истинските ежедневни нужди на много шофьори на служебни и лични коли.
Резултатът от теста на новия Opel Grandland Plug-in Hybrid със системна мощност от 195 к.с. 350 Нм максимален въртящ момент е общ среден разход от 4,6 литра гориво на 100 км и изминати общо 1115 км в четири етапа, прекъснати от почивки, за да се изпълнят законовите изисквания за спазване на времето за шофиране. Така само с едно зареждане на резервоара и батерията, Grandland Plug-in Hybrid надмина очакванията на екипа и при средна скорост от 80 км/ч, измина малко повече от една трета от общото разстояние или по-точно 380 км, изцяло на електричество и следователно локално без вредни емисии.
"Фактът, че Opel Grandland Plug-in Hybrid постига безпрецедентни стойности при тези обстоятелства още веднъж потвърди, че сме създали автомобил, който е новаторски във всяко отношение с концепция за задвижване, която е напълно подходяща за ежедневна употреба. В края на теста температурите паднаха до едва 4 градуса по Целзий, но ефективният двигател с вътрешно горене и електрическият мотор работят в перфектна хармония", заяви Дирк Камински. "Нещо повече - всеки път, когато намалите скоростта, автомобилът превключва в режим на електрическо задвижване. Това е възможно, тъй като рекуперираната енергия се използва за електрическото захранване на автомобила, което означава, че дългите разстояния могат да бъдат изминавани при ниски и средни скорости без локални емисии", допълни Камински.
В края на теста остава един последен въпрос - какво разстояние би могъл да измине новият Opel Grandland Plug-in Hybrid с пълен резервоар и пълна батерия при идеални тестови условия, например в началото на лятото. "След проведения тест и получения резултат за автономен пробег от 1115 км, който изминахме, ние като екип смятаме, че при оптимални условия със сигурност ще бъде възможно дори повече", отбеляза Камински.
Новият Opel Grandland Plug-in Hybrid се превръща в перфектен избор както за водачи на служебни коли на дълги разстояния, така и на собственици на лични автомобили при шофиране в свободното време, които искат да бъдат особено ефективни по отношение на ресурсите и да забравят безпокойството за пробега. Не само използването на рециклирани материали и липсата на хром показват какво има предвид Opel под "Екологични нововъведения" и устойчивост в новия флагмански SUV. Това се демонстрира и потвърждава и от резултатите от проведения тест.
Множество други качества на изцяло новия Opel Grandland правят ежедневните пътувания, както и дългите пътешествия още по-приятни - ергономичните седалки, сертифицирани от AGR осигуряват спокойствие и комфорт за пълно удоволствие от шофирането. Патентованата ергономична функция на седалките е стандартна за всички предни седалки. С технологии като интелигентните светлини без отблясъци, проекционния head-up дисплей или осветената, полупрозрачна пикселна технология, шофьорите на Grandland са напълно оборудвани и разполагат с всичко необходимо.
Новият Opel Grandland прави впечатление със своя атрактивен екстериор и изискан стил, новаторски технологии, интелигентни решения, достатъчно пространство за всичко, което е необходимо и напълно електрифицирана гама от задвижващи системи. Носителят на "Златен волан 2024" се предлага като напълно електрически модел Grandland Electric, с 48-волтова хибридна технология Grandland Hybrid и мощен зареждащ се в електрическата мрежа хибрид Grandland Plug-in Hybrid.