Новият Opel Corsa дебютира с хибридно задвижване
Новият бензинов турбодвигател е съчетан за първи път с електромотор и 6-степенна автоматична скоростна кутия за по-нисък разход на гориво
Германската марка Opel за първи път ще представи новата Corsa с 48-волтова хибридна технология. Системата разполага с литиево-йонна батерия, която се зарежда автоматично при определени условия на шофиране и нов 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с два варианта на мощност от 100 к.с. и 136 к.с.
Новите бензинови двигатели са разработени специално за хибридно приложение. Агрегатите са съчетани с нова електрифицирана 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител и електромотор с мощност 28 к.с.
Новата 48-волтова хибридна технология е много подходяща за новия Opel Corsa, тъй като я прави ефективна, забавна за шофиране и лесна за употреба. В сравнение с подобна Corsa с 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия, новата Corsa Hybrid със 100 к.с. и с 48-волтова хибридна технология може да спести близо 1,0 литър на 100 км гориво или около 15% и също така да намали емисиите на CO2.
При ежедневно шофиране, независимо дали се движите по градски пътища или извън населени места, бензиновият двигател на Opel Corsa Hybrid и електрическият мотор работят заедно или поотделно, за да оптимизират консумацията на енергия и производителността. Системата предлага предимства преди всичко в градския трафик.
Електрическият мотор позволява на Opel Corsa да се задвижва напълно електрически до един километър при изисквания за нисък въртящ момент, например при маневриране или под 30 км/ч в градски трафик, като подпомага бензиновия двигател при ускорение, например при старт от място.
По време на намаляване на скоростта, бензиновият двигател спира и електромоторът действа като генератор за презареждане на 48-волтовата батерия на хибридната система. Батерията също съхранява енергията, рекуперирана от регенеративната спирачна система.
Новият Opel Corsa с 48-волтова хибридна система е перфектен за клиенти, които шофират предимно в града и извънградските зони. Най-съвременната технология е достъпна и лесна за използване, като със сигурност ще се хареса и на клиентите, които искат да изпитат забавлението от шофирането с електричество за първи път, без да се налага презареждане от мрежата.
Компактната 48 волтова хибридна технология включва ново поколение 3-цилиндрови 1,2-литрови бензинови двигатели, които са специално разработени за хибридизация и отговарят на стандарта за емисии Euro 6.4. Двигателите със 100 к.с. и 136 к.с. достигат пиковата си мощност при 5500 об/мин и развиват максимален въртящ момент съответно от 205 Нм и 230 Нм при 1750 об/мин.
За оптимална ефективност новите двигатели работят в цикъла на горене на "Милър". Този термодинамичен цикъл е активиран от турбокомпресора с променлива геометрия, който подобрява производителността при ниски обороти в минута и променливото газоразпределение на клапаните.
Новата електрифицирана 6-степенна трансмисия с двоен съединител също е проектирана специално за хибридни приложения. Превключванията без прекъсване на въртящия момент са по-кратки и комфортът е по-висок. Трансмисията съдържа електромотор, инвертор и блок за управление на двигателя, като така се оптимизира размера и теглото на задвижването и се осигурява отлична производителност при шофиране.
Синхронният електромотор с постоянен магнит, интегриран в скоростната кутия, произвежда пикова мощност от 28 к.с. и максимален въртящ момент от 55 Нм. Стартерът с ремъчно задвижване стартира бензиновия двигател от студен старт. Ремъчният стартер също рестартира двигателя бързо и безпроблемно по време на шофиране. Новата 48-волтова литиево-йонна батерия с полезен капацитет 432 Втч е монтирана под предната лява седалка.
Това разположение не само постига оптимално разпределение на теглото за добра динамика на шофиране, но също така позволява да се запази пълният обем на багажника. Две електрически мрежи с ниско напрежение от 12 волта захранват оборудването на автомобила, например електрическите прозорци, информационно-развлекателна система и 48-волтовата мрежа за захранване на хибридната система.
С добавянето на новата 48-волтова хибридна система, новият Opel Corsa вече предлага широка гама от задвижвания, вариращи от чисто електрически модел Corsa electric до хибридни и много ефективни двигатели с вътрешно горене, което е ненадминато в сегмента на малките автомобили.
Новата технология добавя допълнителен тласък към продължаващата офанзива на Opel за електрификация. Планът на марката със светкавица в логото е да предложи поне един електрически модел във всяка автомобилна линия до края на 2024 г., а от 2025 г. всеки нововъведен модел на Opel ще бъде напълно електрически.