Mercedes-Benz представи на автосалона IAA Mobility 2023 в Мюнхен второто поколение на своето комби с повишена проходимост E-Class All-Terrain. Новият модел е оборудван стандартно със система за задвижване на четирите колела 4Matic, има увеличен пътен просвет чрез пневматично въздушно окачване Airmatic също стандартно и програма за шофиране извън пътя.

Благодарение на по-големите си колела, новият Mercedes-Benz E-Class All-Terrain прави възможно движението както по черни пътища, така и по кални терени, и по настилки с намалено сцепление.

Снимка: Mercedes

Новото комби с повишена проходимост получи така наречения "прозрачен" преден капак, който е част от камерата за 360-градусов обзор и дава възможност на водача да вижда терена под предния капак, сякаш той е прозрачен. Освен това новият модел има практични детайли като екран за офроуд, който подобрява изживяването при шофиране извън пътя.

Вижте как изглежда новият Mercedes E-Class All-Terrian  >>  >>  >>

Автомобилът за всички терени има неповторим външен вид. Цялостният офроуд дизайн включва уникална предна решетка, специални брони, гланцирани хромирани предпазители на предните и задните колела, както и тъмносиви защитни облицовки на калниците. Новото комби E-Class All-Terrain ще започне да пристига при дилърите в Европа от първото тримесечие на 2024 г.

Снимка: Mercedes

В сравнение с конвенционалното комби на E-класата, моделът All-Terrain е по-голям само по отношение на височината. Дължината му е почти същата и е с размери общо 4950 мм. Ширината е 1904 мм, а височина е 1497 мм. Стандартният размер на гумите е 235/55 R18 върху колела с 18-инчови джанти. Предлагат се опционални колела до 20 инча.

Новият Mercedes-Benz E-Class All-Terrain е с 28 мм по-широк от предишния модел. Това прави пътуването още по-удобно за пътниците на задната седалка, които сега разполагат с място от 1519 мм.

Снимка: Mercedes

Междуосието е увеличено с 22 мм до 2961 мм, което създава повече място за коленете и краката отзад. Спортната задна част крие товарен капацитет от 615 до 1830 литра, като при plug-in хибридния модел обемът е съответно от 460 до 1675 литра.

Облегалките на седалките могат да се сгъват в съотношение 40:20:40. Те се управляват с два бутона от лявата и дясната страна на облегалката на задната седалка. Задната врата е стандартна и се отваря и се затваря удобно с натискането на един бутон с помощта на ключа за запалване, бутон на вратата на водача или дръжката за отключване на самата задна врата. В багажника има стандартно прибиращо се покривало и разделителна мрежа, състоящи се от две части, всяка със собствена ролкова касета.

Снимка: Mercedes

В поразителната предна част на новия Mercedes-Benz E-Class All-Terrain изпъква новата решетка с двойни ламели в стила на SUV в сребрист цвят Iridium със звездата, вградена в центъра и шарка на Mercedes-Benz.

Отличителната предна броня, както и гланцираната хромирана облицовка, приличаща на предпазител на долната част, също допринасят за масивния външен вид. В профила отличителните тъмносиви капаци на калниците подчертават високопроходимия характер на All-Terrain.

Снимка: Mercedes

Праговете също имат гланцирана хромирана лента. Отзад Mercedes-Benz E-Class All-Terrain също може да се похвали със специфична за модела броня, закръглена със симулиран предпазител в гланциран хром.

Здравият предпазител на товарния праг изглежда като от неръждаема стомана. В интериора на Mercedes-Benz E-Class All-Terrain са използвани специални елементи като спортни педали AMG от неръждаема стомана и подови стелки с логото All-Terrain.

Снимка: Mercedes

Новият Mercedes-Benz E-Class All-Terrain е оборудван стандартно с въздушно окачване Airmatic. Тази система съчетава маншони на въздушното окачване с адаптивни амортисьори ADS+ за максимална отзивчивост. Характеристиките на амортисьорите автоматично се променят на всяко отделно колело както в етапа на свиване, така и в етапа на отскок. Усъвършенствана сензорна технология и алгоритмите адаптират амортисьорите към пътната настилка, така че ударът от неравност с една гума да не се прехвърля върху цялата ос и вътрешността.

С цялостен контрол на нивото, въздушното окачване Airmatic поддържа постоянен просвет, независимо от натоварването на комбито, като същевременно се адаптира към условията, ако е необходимо. За да се намали съпротивлението на въздуха и да се подобри горивната ефективност, при работа в програма за шофиране Comfort, автомобилът автоматично се спуска с 15 мм, когато скоростта достигне 120 км/ч.

Снимка: Mercedes

Още от пускането на пазара на новия Mercedes-Benz E-Class All-Terrain, той ще се предлага с три концепции за задвижване, от които ентусиастите могат да избират дизелова, бензинова и plug-in хибридна версия. Моделите с вътрешно горене се задвижват от 4- и 6-цилиндрови двигатели от семейството на Mercedes-Benz.

С интелигентна технология за усилване и интегриран стартер-генератор (ISG), допълващ турбокомпресора, както дизеловият, така и бензиновият вариант са меки хибриди. Новата батерия е повишила мощността на електродвигателя от 15 на 17 кВт и въртящия момент до 205 Нм.

Снимка: Mercedes

Електрическа мощност от 129 к.с. и изцяло електрическия пробег до 100 км по WLTP ще позволят на водачите на plug-in хибридния модел да извършват пътувания без използване на двигателя с вътрешно горене, дори и в офроуд режим на неравни пътища. Високата плътност на мощността на хибридното задвижващо устройство идва благодарение на постоянно възбуден синхронен двигател с вътрешен ротор.

Пиковият въртящ момент от 440 Нм на електрическия мотор е готов за работа от самото начало, което води до висока пъргавина при потегляне, заедно с възможност за динамично шофиране. Пълната електрическа мощност е налична до 140 км/ч, след което скоростта е леко ограничена. Интелигентният електромеханичен спирачен усилвател гарантира, че спирачната система комбинира електрическо възстановяване с хидравличната спирачка за максимална ефективност.

Снимка: Mercedes

Арматурното табло определя дигиталното изживяване в интериора на новия Mercedes-Benz E-Class All-Terrain. Комбито е оборудвано с опционалния екран за предния пътник. Голямата стъклена повърхност на MBUX Superscreen се простира до централния дисплей. Визуално отделен от него, в зрителното поле на водача, е дисплеят на арматурното табло.

Моделите без дисплей за предния пътник имат голям декоративен елемент, който се простира до центъра. Централният дисплей изглежда плава над вдлъбнатата повърхност на този елемент.

Снимка: Mercedes

В офроуд режим дисплеят на водача и централният дисплей на новата E-класа All-Terrain превключват на офроуд екран с лесни за четене данни, опции за управление и ключови функции. Във връзка с 360-градусовата камера, функцията "прозрачен преден капак" се поддържа и в офроуд режим.

Централният дисплей показва виртуален изглед под предната част на автомобила. Това позволява на шофьорите да забелязват по-рано препятствия като големи камъни или дълбоки дупки и да предприемат действия, за да ги избегнат.

Снимка: Mercedes

Светлинната лента на активното вътрешно осветление минава през предната част на арматурното табло. Образува се дълга дъга, простираща се от предното стъкло през А-колоните до вратите, за да създаде щедро усещане за простор. В горната част на панелите на вратите има контролни бутони, от които може да се управляват стъклените повърхности на екраните.