Новият DS N°8 идва догодина в три варианта и автономен пробег от 750 км
Електрическият флагман има задвижване на всички колела в комбинация с батерия от 97,2 кВтч и мощност до 350 конски сили
Френската марка за луксозни автомобили DS Automobiles представи изцяло новия електрически флагман DS N°8. Производителят обяви три версии, от които два варианта са със задно предаване и една със задвижване на всички колела. Новият DS N°8 трябва да се произнася като "DS номер осем". Новият DS N°8 ще бъде пуснат в Европа от средата на 2025 г.
Вижте как изглежда новият DS N°8 >> >> >>
С дължина от 4,82 метра, широчина от 1,90 метра, височина от 1,58 метра и междуосие от 2,90 метра, DS Automobiles поставя новия DS N°8 в горния клас. Новият флагман на DS Automobiles впечатлява с големите си колела с диаметър 740 мм. Новият DS N°8 използва платформата STLA Medium на Stellantis. Той е оптимизиран по дължина и ширина, за да побере батерии с капацитет до 97,2 кВтч.
Тази комбинация от капацитет на батерията, ограничено междуосие и големи колела е уникална на пазара. Новият DS N°8 се възползва от нови преден и заден мост, спирачна система, адаптирана към неговата електрическа технология, и настройки на шасито, които са в пълно съответствие с ДНК на марката. Повече от всякога DS N°8 въплъщава динамичното спокойствие.
Стратегията на Stellantis Group е да проектира и произвежда основната си технология за електрификация вътрешно, но също и във Франция. Например, клетките за батерията NMC (никел-манган-кобалт) на DS N°8 са проектирани и произведени във Франция от ACC, съвместно предприятие, в което Stellantis е един от основателите и най-големият акционер. Електрическият мотор на DS N°8 е проектиран и произведен във Франция от NPE, друго съвместно предприятие, включващо Stellantis.
Новият DS N°8 ще се предлага с избор от три изцяло електрически задвижвания, развиващи 230 к.с., 245 к.с. и 350 к.с., като последният е оборудван с два електромотора за задвижване на четирите колела. Всички двигатели се радват на допълнителна мощност, която периодично дава допълнителни 30 к.с. Така първата версия със задно предаване FWD достига 260 к.с., версията със задно предаване и увеличен пробег FWD Long Range достига 280 к.с., а моделът със задвижване на четирите колела и увеличен пробег AWD Long Range прибавя 25 к.с. и става 375 к.с.
Работата, извършена върху аеродинамиката на автомобила, позволява значително подобряване на обхвата, като същевременно остава верен на дизайна и техническото ДНК на Марката. Новият модел DS N°8 се предлага с избор от две батерии. Първият вариант осигурява използваем капацитет на батерията от 74 кВтч за модела DS N°8 FWD с 230 к.с. и автономен пробег от 572 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,7 секунди.
Вторият вариант е оборудван с батерия с нетен капацитет от 97,2 кВтч, монтирана на версиите FWD Long Range с 245 к.с. и има пробег от 750 км при консумация от 12,9 кВтч/100 км в стандартния цикъл WLTP. Той претендира за впечатляващ пробег от повече от 500 км по магистрала при постоянна скорост от 120 км/ч. При него ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,8 секунди.
Третият вариант DS N°8 AWD Long Range с мощност 350 к.с. предлага първокласна динамика с време за ускорение от 0 до 100 км/ч от 5,4 секунди и автономен пробег от 686 км. При всички варианти на новия DS N°8 максималната скорост е ограничена на 190 км/ч.
При новия DS N°8 AWD Long Range управлението на задния електрически агрегат е проектирано да предлага най-доброто изживяване за режима и условията на шофиране. В режим ECO, новият DS N°8 използва само задвижване на предните колела, с изключение на кик-даун, който незабавно освобождава цялата налична мощност на четирите колела.
В нормален режим DS N°8 AWD Long Range използва двата си мотора, за да увеличи максимално сцеплението при потегляне, след което задната ос се изключва между 15 и 140 км/ч, ако условията на сцепление позволяват. Ако е необходимо, задният двигател се свързва незабавно. Това периодично изключване оптимизира енергийната ефективност и следователно обхвата.
В режимите Sport и AWD водачът се наслаждава на постоянно задвижване на четирите колела с управление на въртящия момент, специфично за всяка програма. В режим Sport приоритет се дава на мощността, докато режимът AWD увеличава максимално сцеплението. Водачът може да следи цялата информация, свързана с шофирането, на цифровия дисплей на инструментите.
Новият DS N°8 ви позволява да ограничите броя и продължителността на спиранията по време на дълги пътувания. Това е единственото превозно средство в своя клас, което може да измине 450-те километра от Париж до Лион по магистрала, без да се налага да бъде зареждано. С максимална мощност на зареждане от 160 кВт, постоянно между 20% и 55% от нивото на зареждане и наличието на устройство за предварителна подготовка на батерията, е възможно да се увеличи зареждането от 20% до 80% за 27 минути на бърз терминал.
Това представлява 200 км пробег, възстановен само за 10 минути. За ежедневни пътувания, които изискват по-кратък пробег, DS N°8 има 11 кВт вградено AC зарядно устройство (по избор 22 кВт на по-късен етап) и предлага интелигентно управление на батерията. Активиран от централния екран на автомобила или чрез приложението MyDS, SBM (Smart Battery Management) ограничава зареждането до 80%, което се препоръчва за защита на производителността и дълголетието на клетките.
Бордовите зарядни устройства с мощност 11 кВт и 22 кВт ще предлагат функционалност V2L (Vehicle to Load) за зареждане на външно електрическо устройство. Новият DS N°8 създава енергийно спокойствие. Той се радва на функции, които увеличават неговия обхват и лекота на използване: Новият модел е оборудван със стандартна термопомпа. Тя представлява енергоспестяваща климатична система, в която хладилният агент се компресира, втечнява и изпарява многократно, за да обменя топлина с външния въздух.
Благодарение на енергийно ефективна термопомпа, мощността, необходима за отопление на кокпита, е с до 40% по-ниска от тази, необходима за превозно средство без такава. По този начин DS N°8 предлага по-високо ниво на комфорт, като същевременно пести енергията на своите батерии.
Новият DS N°8 е ефективен по отношение на аеродинамиката и техническите решения, разработени около неговите двигатели и батерии. В допълнение към традиционното спиране с педал, DS N°8 предлага три различни режима на регенеративно спиране, с три различни степени на забавяне с ниска регенерация. Регенеративното спиране започва веднага щом водачът освободи педала на газта и силата му може да се регулира с лостчета на волана - отляво за увеличаване на регенерацията и спирачната сила, отдясно за намаляване.
Новият флагман DS N°8 запазва последния използван режим в паметта си. В допълнение към тези различни нива на регенерация, DS N°8 има функция с един педал. Активиран чрез бутон на централната конзола, той ви позволява да шофирате без да докосвате педала на спирачката. След това водачът може да се наслади на регенеративно спиране, което се усилва до пълно спиране.