Chevrolet отново прави истински фурор с представянето на новия Corvette ZR1. Това е не само най-мощният Corvette досега, но и най-мощният двигател V8, произвеждан някога в серийно производство в Америка. Двигателят е напълно преработен за тази цел. Новият Corvette ZR1 също се откроява по отношение на цялостното представяне и външен вид.

Вижте как изглежда новият Corvette ZR1  >>  >>  >>

Моделите ZR1 традиционно са най-мощните във всяка серия на Corvette. Феновете бяха много развълнувани от спортния модел на текущата серия C8, който за първи път беше представен със средно разположен двигател. Сега новият Chevrolet Corvette ZR1 е най-бързият и най-мощният Corvette, създаван някога.

Снимка: Chevrolet

Със своя 5,5-литров V-образен 8-цилиндров бензинов битурбо двигател, известен като LT7, той постига впечатляваща мощност от 1064 к.с. при 7000 об/мин и почти невероятен въртящ момент от 1122 Нм при 6000 об/мин. Това го прави не само най-мощният сериен Corvette, но и най-мощният двигател V8, произвеждан някога от американски автомобилостроител.

Новият Corvette ZR1 има максимална скорост от 338 км/ч и изминава четвърт миля за под 10 секунди. Специалният аеродинамичен пакет включва отвор в предния капак. Въздухът влиза през предния въздухозаборник, преминава през междинен охладител и излиза от предния капак, за да подпомогне охлаждането. В същото време се генерира притискаща сила над 544 кг при максимална скорост, което значително подобрява стабилността и контрола при високи скорости. В новия модел се завръща емблематичното разделено задно стъкло, което не само осигурява стилистичен елемент, но също така подпомага разсейването на топлината от двигателното отделение.

Снимка: Chevrolet

Двигателят LT7 е базиран на архитектурата на двигателя LT6 на Z06, но оптимизиран за ZR1 за първи път с двойни турбокомпресори. Самият блок е уникално обработен, новите ковани бутала допринасят за много по-ниско съотношение на компресия (9,8:1), добавен е и различен колянов вал. Двигателят разполага с уникални цилиндрови глави, нова всмукателна система и специални турбокомпресори, които осигуряват бърза реакция и висока производителност. Инженерите също са преработили 8-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител на Corvette ZR1, за да поддържа увеличената мощност.

Снимка: Chevrolet

Топверсията предлага две различни конфигурации на окачването, като и двете са оборудвани с амортисьори Magnetic Ride. Стандартното шаси е проектирано да осигури балансирана комбинация от комфорт на возене и динамични възможности за писта, докато опционалният пакет ZTK Performance превръща Corvette ZR1 в истинско чудовище на писта. Този пакет включва агресивно задно крило, предно крило и ръб на Gurney на капака, всички направени от въглеродни влакна. Освен това са монтирани по-твърди пружини с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Новият Corvette ZR1е тестван на някои от най-взискателните писти в света, включително и на "Нюрбургринг".

Снимка: Chevrolet

Дизайнът на Corvette ZR1 е адаптиран към новото изпълнение. Каросерията е изработена от въглеродни влакна за намаляване на теглото и по-нисък център на тежестта. Новият ZR1 разполага с уникални алуминиеви джанти и нов интериорен дизайн със специална емблема ZR1 и нова опция за шевове. Спирачната система е с карбоново-керамични апарати с 400-милиметрови дискове отпред и 290-милиметрови отзад. Клиентите могат да избират от различни цветове на екстериора и интериора, включително новите състезателно жълто, истерично лилаво и оранжево "Себринг".

Производството на Corvette ZR1 ще започне през 2025 г. в завод Боулинг Грийн в Кентъки. Той ще завърши семейството на Corvette, което включва още моделите Stingray, Z06 и E-Ray. Цените все още не са известни, но със сигурност новият модел си заслужава парите, тъй като това е най-мощният сериен Corvette досега.