В края на миналата година Toyota показа концепцията C-HR Prologue и загатна как ще изглежда второто поколение на най-успешния модел на марката в Европа. Сега най-накрая дойде време да се срещнем с производствения модел на изцяло новото второ поколение на Toyota C-HR.

Новата Toyota C-HR се отличава със значително променен дизайн на екстериора, без да губи функционалността на своя предшественик, който се оказа толкова популярен в пренаселения сегмент на малки кросоувъри. Неговият наследник е разработен и проектиран в Европа, където също ще се произвежда.

Снимка: Toyota

Новата Toyota C-HR има профил на купе и получава до 20-инчови джанти, както и двуцветно боя. Новият модел има не само по-атрактивен дизайн, но и подобрена аеродинамика. За да придадат по-гладък вид на каросерията за по-изчистен дизайн с подобрена аеродинамика, дизайнерите са интегрирали по-добре в отделна секция камерите, сензорите и устройствата за измиване на фаровете.

Снимка: Toyota

Размерите на изцяло новия C-HR са леко увеличени, като сега дължина му е 4,36 метра, широчината е 1,83 метра, височината е 1,56 мм или 1,57 метра в зависимост от версията. Междуосието на кросоувъра достига 2,64 метра, като това помага за постигане на по-голямо вътрешно пространство.

Снимка: Toyota

Изцяло новата Toyota C-HR ще се предлага с мултимедийния пакет Toyota Smart Connect, включващ напълно дигитален 12,3инчов инструментален панел, съединен с 8- или 12,3-инчов сензорен екран, вграден гласов агент и безжична връзка със смартфон чрез Apple CarPlay или Android Auto. Високото ниво на иновация в изцяло новата Toyota C-HR включва уникална в класа функция за автоматично паркиране. По-високите версии също получават Head-up дисплей, 64-цветно амбиентно осветление, панорамен покрив и аудиосистема JBL.

Снимка: Toyota

За разлика от други марки, на този етап Toyota не се отказва от бутоните за най-често използваните функции, въпреки че напоследък с всяко ново поколение на даден модел, сензорните екрани стават все по-големи. Червените акценти и емблемата GR принадлежат на новото издание GR Sport Premiere със спортни акценти отвътре и отвън.

Снимка: Toyota

Новата Toyota C-HR ще се предлага в Европа с два вида хибридни системи. Първият вариант комбинира 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и осигурява системна мощност от 140 к.с. С този хибриден мотор ускорението от 0 до 100 км/ч става за 9,9 секунди, а максималната скорост е ограничена до 170 км/ч.

Снимка: Toyota

За задвижването на второто поколение на Toyota CH-R ще се предлага още и 2,0-литров 4-цилиндров хибриден двигател с опционално двойно задвижване 4х4, който развива 198 к.с. С този 2,0-литров мотор и с предно предаване, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,1 секунди, а при варианта със задвижване на всички колела AWD, спринтът от място до 100 км става за 7,9 секунди. Максималната скорост е 180 км/ч.

Вижте как изглежда новата Toyota C-HR >> >> >>

На върха на двигателната гама стои зареждащ се в контакта Plug-in хибрид (PHEV), който съчетава 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател и електромотор със системна мощност от 223 к.с. и само с предно задвижване. Със заредена батерия автономният пробег на електричество е 66 км. Всички варианти на новата Toyota CH-R вече ще се предлагат само с автоматична скоростна кутия.