Шестата генерация на Honda CR-V дебютира с подобрения във всяко отношение и предлага оптимално съчетание от динамика, практичност и елегантен дизайн. Новият японски SUV се предлага като пълен хибрид e:HEV във варианти с предно предаване и задвижване на четирите колела 4х4, както и като Plug-in хибрид e:PHEV само с предно предаване.

Вижте как изглежда изцяло новата шеста генерация на Honda CR-V  >>  >>  >>

Новата Honda се CR-V е първият модел на японската компания и първият европейски автомобил в гамата на Honda, обзаведен с обогатения пакет от асистенти и системи за безопасност, обединени по името Honda Sensing 360. На българския пазар първо ще дебютира версията пълен хибрид e:HEV.

Снимка: Honda

Познатата досега пълна хибридна система на Honda e подобрена, батерията е с по-компактни размери, а бензиновият двигател e по-ефективен. Новата Plug-in хибридна технология e:PHEV осигурява изцяло електрически пробег до 82 км, благодарение на по-голямата си батерия.

Дизайн: запазва познатия силует, но изпъква с по-агресивна предна част

Изцяло новата Honda CR-V запазва досегашния си силует, но със значително променен дизайн на детайлите. Предницата е по-агресивна, но същевременно стилна, с широки отвори на радиаторната решетката, която е видимо различна за двете хибридни версии.

Снимка: Honda

Вертикалните задни светлини и мигачи отзад с LED лампи създават напълно нов светлинен подпис. С по-дългото си междуосие и по-широката си стойка, новата Honda CR-V предлага вътрешно пространство, сравнимо с това на автомобилите от D-сегмента на категорията SUV.

По-големите пропорции на модела осигуряват повече пространство за краката на пътниците от втория ред, но и повече място за багаж. Освен това подобряват и цялостната стабилност на колата.

Снимка: Honda

Новият силует на Honda CR-V е пораснал във всички посоки и е придобил по-спортни очертания. Той е с 10 мм по-широк, с 80 мм по-дълъг от предшественика си, а междуосието му е увеличена с 40 мм.

Клиентите могат да избират между шест цвята, сред които напълно новите перлен с диамантен прах, син "Речен каньон" и златист металик Titan, за първи път предлагани за CR-V. Актуални са познатите от предишното поколение червен металик Crystal, бяла перла Platinum и черен Crystal.

Интериор: първокласни седалки, повече пространство отзад и голям багажник

Новата Honda CR-V предлага първокласен интериор и водещо в класа пространство. Отпред ни посреща ниско разположено арматурно табло с вентилационен отвор по пълната широчина, централен 9,0-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система и 10,2-инчов информационен дисплей зад волана.

Снимка: Honda

Всяка от версиите е с индивидуална стилистика на интериора, като Plug-in хибридът е с ексклузивно спортно оформление на металния панел с декорация тип "пчелна пита". Коженият салон е комбинация от естествена кожа и висококачествена екокожа.

Стандартното оборудване е много богато, като предните седалки са с отопление, а при по-високото ниво Advance - и с вентилация. На задния ред седалки е постигнато пространство, достойно за SUV от сегмент D, като мястото за краката е с 16 мм повече спрямо предишния модел.

Снимка: Honda

Новата Honda CR-V предлага едно от най-големите товарни пространства в класа си - 587 литра за версията e:HEV, а за e:PHEV - със 72 литра повече (659 литра), благодарение на регулируемия товарен под. Задните седалки се плъзгат напред-назад в интервал до 19 см, което позволява лесно пренасяне на по-дълги предмети.

Вратата на багажника е с нов и по-тих повдигащ механизъм, като отварянето и затварянето се случват значително по-бързо спрямо същото действие при предишното поколение на модела.

Снимка: Honda

Наред с традиционното хибридно задвижване, Honda вече предлага и Plug-in хибриден вариант. Двигателят с вътрешно горене и в двете версии е 2,0-литров 4-цилиндров бензинов, с директно впръскване по цикъл на Аткинсън.

В силовия агрегат са направени подобрения. Те включват горивна система с многостепенно директно впръскване под високо налягане, високоефективен катализатор, активиран при ниски температури, напълно уретанов капак на двигателя, отлична шумоизолация и други.

Пълен хибрид: комбинира бензинов двигател и два електромотора

Версията пълен хибрид e:HEV е с хибридната система на Honda, съчетаваща 2,0-литровия 4-цилиндров бензинов двигател с два електромотора и автоматична трансмисия. Обновеният задвижващ електромотор и генераторът позволяват увеличение на въртящия момент от 6,5% до 335 Нм, а максималната мощност е 184 к.с. Оборотите на бензиновия двигател също са нараснали и сега диапазонът им достига до 6100 об/мин, а резултатът от това е по-висока със 7% максимална скорост.

Снимка: Honda

Промените в настройките на трансмисията включват второ предавателно отношение, когато двигателят е свързан директно към колелата. Друго подобрение към хибридната задвижваща система се изразява в намалените размери на блока за управление на захранването и на интелигентния блок на захранването.

Увеличението на мощността в сравнение с предишното поколение на Honda CR-V е равносилно на по-уверено ускоряване и по-бърза реакция при натискане на педала на газта. Моделът с предно предаване ускорява от място до 100 км/ч за 9,0 секунди, а този с четири задвижващи колела - за 9,4 секунди, преди да достигнат максималните си скорости съответно от 194 км/ч и 187 км/ч.

Снимка: Honda

Освен с по-добрата динамика, новото издание на хибридната система e:HEV се отличава и с повишени нива енергийна ефективност и намалени вредни емисии. В комбиниран цикъл стойността им е малко под 134 г/км, а разходът на гориво - едва 5,9 л/100 км за версиите с предно предаване и съответно 151 г/км и 6,7 л/100 км за вариантите с четири задвижващи колела.

Вариантът пълен хибрид на Honda CR-V e:HEV се предлага и с усъвършенствана система за задвижване на четирите колела с ново активно разпределяне на въртящия момент при значително намалени нива на вибрации и шум.

Снимка: Honda

При новата генерация на модела контролът върху задния мост остава активен за по-добро сцепление при всякакви условия. Новата Honda CR-V е с три основни режима на управление - обикновен, спортен и икономичен (Normal, Sport и Econ). Добавен е Snow за заснежени пътища. Има и режим Tow за теглене на прикачен товар със спирачки.

Plug-in хибрид: комбинира бензинов двигател, два електромотора и батерия

Новата версия Plug-in хибрид e:PHEV е със система, съчетаваща 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с два електромотора и литиево-йонна батерия. Батерията е с по-голям капацитет от 17,7 кВтч и с олекотено вградено зарядно. Това увеличено електрическо подпомагане означава, че двигателят може да работи на по-ниски обороти и доста по-безшумно и икономично.

Снимка: Honda

Високоволтовата батерия позволява и пробег от 82 км само в електрически режим. Съответно стойностите са вече 18 г/км вредни емисии и разход от едва 0,8 л/100 км при напълно заредена батерия. При пълен спад на заряда на батерията тези стойности ще се увеличат, тъй като в този случай автомобилът се превръща в традиционен хибрид, сравним с варианта e:HEV с предно предаване.

Входът за зареждане е разположен от ляво, над предния ляв калник и се отваря с едно натискане на капачето му. При системата e:PHEV блокът за управление на зареждането е свързан с нагревателя на батерията и това е чудесно решение при студено време с отрицателни температури.

Снимка: Honda

Когато температурата на високоволтовата батерия е 25 градуса, новата Honda CR-V постига 100-процентов заряд само за 2,5 часа, благодарение на мощността на зарядното устройство от 6,8 кВт. Като част от свързаните услуги за Plug-in хибридната система e:PHEV, потребителите могат предварително да планират зареждането да се случва в най-удобното време и при най-изгодни цени на електричеството.

Освен това имат възможност за предварителна настройка на желаната температура. Новата Honda CR-V e:PHEV има три основни режима на управление - обикновен, спортен и икономичен, като при Plug-in хибрида има и електрически. Добавен е режим Snow за заснежени пътища, като и режим Tow в който вариантът e:PHEV е способен да тегли прикачен товар до 1500 кг със спирачки.

Снимка: Honda

Моделът e:PHEV се предлага с цифров ключ на Honda с нови опции за свързване. Използвайки приложението за смартфон на Honda, клиентите могат да заключват и отключват автомобила и да включват двигателя по същия начин, както с обикновен ключ. Дигиталният обаче може да бъде споделен с избрани от собственика шофьори.

Безопасност: автомобилът спира сам при опасност от неизбежен челен удар

Новата Honda CR-V е най-безопасният модел досега, благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Шестото поколение на модела е първият автомобил с Honda Sensing 360, пакет от асистенти и системи, действащи в радиус от 360 градуса. Това е част от стратегията на японския производител за нулева смъртност с при катастрофа с автомобил от марката.

Снимка: Honda

Версията e:PHEV разполага с допълнителна напречна греда на пода за повишена защита на интелигентния блок на захранването и пътниците в случай на страничен удар. Въздушните възглавници са общо 11 на брой, в това число и предна централна, която защитава пътника и шофьора при евентуален удар между телата им.

Налична е още една нова за коленете в зоната на предните две седалки. Honda Sensing 360 включва предна камера със 100-градусов обзор, основен радар и четири ъглови радара, за да предложи пълен 360-градусов обзор около автомобила.

Снимка: Honda

Благодарение на това CR-V идентифицира пътни линии, мотоциклети, велосипедисти и други превозни средства. За първи път Honda въвежда в свой модел сигнализация за страничен трафик отпред, която информира шофьора за наличието на други превозни средства от ляво и от дясно при потегляне след спиране или при движение с ниска скорост.

Подобрена система за разпознаване на пътни знаци ги открива и ги показва на инструменталния панел зад волана, както и на хедъп дисплея. Тя е свързана с адаптивния автопилот, за да предложи регулиране на скоростта с едно докосване. За първи път в европейски модел системата ще показва знаците предварително, например предстоящ знак стоп.

Снимка: Honda

Асистентът за предотвратяване на удар при смяна на пътната лента също е незаменим помощник на шофьора. Спирачната система за предотвратяване на произшествие кара автомобила да спре в случай на опасност от неизбежен челен удар. Първо известява със звуков сигнал, а след това активира автоматично спирачките.

Новост при модела е и асистентът при задръствания, който снема натоварването от шофьора при движение с ниска скорост в интензивен трафик, като запазва дистанцията от стоящия отпред автомобил и коригира волана, за да остане CR-V в лентата си. Когато трафикът намалее, системата незабележимо превключва към асистент за спазване на пътната лента.

Снимка: Honda

Новост при модела е и системата за автономно паркиране. То функционира съвместно със звуковия радар и системата от камери с няколко перспективи. Открива място за паркиране, дори в случай, че то не е обозначено с маркировка.

След като шофьорът избере подходящата локация, системата поема контрола върху педалите за газта и спирачките, волана и селектора на трансмисията, за да паркира или извади автомобила. Активира се лесно от превключвател и сензорен бутон от екрана.

Цена: между 92 990 и 107 990 лева, оправдана с богато стандартно оборудване

Серийното оборудване Elegance на новата Honda CR-V е много богато и включва 18-инчови джанти, изцяло LED фарове и LED светлини, кожен салон, навигационна система, мощна аудиосистема с 8 високоговорителя, интелигентен адаптивен автопилот, система за следене на осевата линия, система за разпознаване на пътните знаци, сигнализация за страничен трафик, асистент за смяна на лентата, асистент за предотвратяване на удар при смяна на лента и др.

При второто ниво на оборудване Advance освен всичко това получавате още Head-up дисплей, камери в страничните огледала с няколко перспективи, аудиосистема Bose Premium с 12 високоговорителя, предни седалки с вентилация, задни отопляеми седалки и аудиосистема Bose.

Снимка: Honda

Новото шесто поколение Honda CR-V e:HEV вече може да се поръча и у нас, като цената на базовата модификация Elegance с предно предаване започва от 92 990 лева, а версията със задвижване на четирите колела струва 98 990 лева. Най-високото ниво на оборудване Advance AWD се предлага за 107 990 лева. Като опции могат да се поръчат цветове металик -1490 лева, перлен - 1590 лева и премиум - 1990 лева.