Компанията обяви, че продажбите на Mercedes в САЩ са се увеличили с 11,8 на сто. В Германия е отчетен спад от 0,4 процента, а в Западна Европа увеличението е с едва 0,6 на сто за цялата година. Дълговата криза на Стария континент се е отразила на икономиката, по-специално в южни страни като Испания, Италия, Португалия и Гърция. В Китай продажбите са нараснали със скромните 1,5 на сто.
Като се прибавят продадените 103 738 малки градски коли Smart (+1,7%), щутгартската компания е отчела общо 1,42 милиона продадени автомобила миналата година, уточнява Франс прес.
Само през декември, най-добрият в историята на Daimler, неговите коли са съблазнили 132 589 клиенти по света (+0,4 на сто). В Западна Европа обаче през миналия месец продажбите са намалели с 3,8 процента. В Германия продажбите на Mercedes са се сринали с 10,3 процента през декември, което компанията обяснява с подновяването на модела клас А. Mercedes обаче е увеличил продажбите си във Великобритания (+10,5 %), в Швейцария (+21,1%) и във Франция (+5,8%).
През декември обаче продажбите са намалели с 18,6 на сто в Китай, където Daimler е изправен пред яростна конкуренция от страна най-вече на Audi - групата Volkswagen и BMW.