Японската марка Nissan ще обнови гамата си през следващите три години, като ще пусне 30 нови модела в рамките на бизнес плана, наречен The Arc. Само 16 от тях ще бъдат хибридни и електрически превозни средства, а останалите 14 ще са с двигател с вътрешно горене. Видеото представя силуети на повечето бъдещи модели.

Планът The Arc се състои от няколко регионални стратегии, включително за САЩ и Канада, където Nissan възнамерява да представи седем изцяло нови модела. Само в САЩ целта е да се съживят 78% от гамата леки автомобили и да се въведат plug-in хибриди заедно с моделите с хибридна система e-Power. Моделите e-Power се задвижват от хибридна система, която използва бензинов двигател, който служи като генератор за производство на енергия за батерията, захранваща електромотора. При модели като новия Nissan Qashqai e-Power, бензиновият двигател не е свързан с колелата.

Засега от Nissan не споделят повече подробности за своята бъдеща гама от 30 модела, но изглежда, че компанията разчита до голяма степен на кросоувъри и SUV. Във видеото се забелязват малък градски модел като Micra и пикап, който вероятно ще замени Navara. За Европа планът е да се представят 6 нови модела и да се увеличи гамата на електромобилите до 40%.

В родината Япония Nissan възнамерява да обнови 80% от портфолиото си и да пусне пет изцяло нови модела, за да направи хибридите и електрическите автомобили 70% от гамата. В Китай ще има осем хибрида и електромобила, но само половината от тях ще носят емблемата на Nissan. В световен мащаб се предвижда електрифицираните превозни средства да представляват 40% от моделната гама до 2027 г. и да нараснат до 60% до края на 2030 г.

На други пазари Nissan иска да намали разходите за производство на електромобили с 30% в сравнение с настоящия модел Ariya и се надява да достигне изравняване на разходите за електромобили и коли с двигател с вътрешно горене до края на това десетилетие. Освен това Nissan работи върху модернизирани литиево-никел-манганово-кобалтови батерии с 50% по-висока скорост на зареждане и 50% по-добра енергийна плътност от това, което използва Nissan Ariya.

Разработват се и батерии с литиево-железен фосфат, за да се намалят разходите с 30% в сравнение с моделите, наречени Kei car в Япония. Едновременно с това инженерите работят върху твърдотелни батерии, планирани да бъдат пуснати на пазара през 2028 г.

Снимка: Nissan

Компанията Nissan ще използва стратегически партньорства, за да остане конкурентоспособна и да предложи глобалното портфолио от продукти и технологии. Nissan ще продължи да използва алианса с Renault и Mitsubishi Motors в Европа, Латинска Америка, Азия и Индия.

В Китай марката Nissan ще използва напълно своите местни активи, за да отговори на нуждите на страната и извън него, като проучва нови партньорства в Япония и САЩ. Батериите ще бъдат разработени и закупени с партньори, за да донесат глобален капацитет от 135 ГВтч.