Nissan представи прототип на изцяло нов спортен градски електрически автомобил, наречен Concept 20-23, с който японската компания отпразнува 20-годишнината на европейския филиал по дизайн Nissan Design Europe (NDE), намиращ се в Лондон. Прототипът беше представен от Макото Учида, президент и главен изпълнителен директор на Nissan, който посети NDE.

Nissan Concept 20-23 е проектиран от екип, включващ някои по-млади членове на NDE с проста задача да проектират кола без ограничения, която биха искали да карат по улиците на града, в който работят. Името Concept 20-23 отразява 20-годишната позиция на NDE в сърцето на Лондон, както и традиционния номер 2 (ni) и 3 (san) на компанията и текущата година.

Снимка: Nissan

Прототипът продължава дългата традиция на Nissan да превръща градските коли в горещи хечбек модели. С наследството от така наречените автомобили Pike на Nissan, като Be-1, Pao, Figaro и S-Cargo, прототипът Concept 20-23 внася обрат от XXI век в тази традиция на малките автомобили.

Вижте в детайли състезателния прототип Nissan Concept 20-23  >>  >>  >>

Забавният електрически градски хечбек 20-23 Concept е силно повлиян както от света на онлайн състезанията, така и от участието на Nissan във Формула Е. Стилът на каросерията с две врати включва екстремни аеродинамични детайли отпред и отзад, с големи прагове, които насочват въздушният поток далеч от предната част на автомобила, през отвори за охлаждане на спирачките и навън през вентилационни отвори точно зад предните колела.

Снимка: Nissan

Предницата на колата се състои от плоска равнина, от която се извива под ъгъл към горната част на капака, придавайки на предната част неочаквано чиста повърхност. Това е мястото, където са позиционирани предните фарове с техния отличителен външен вид, състоящ се от тънък горен и долен полукръг и подсилен от остър лъч благодарение на LED технологията. Мигачът е част от същия полукръг с LED модул.

Те придават на предната част на Nissan Concept 20-23 приятелски външен вид сред сложните форми, които управляват въздушния поток. Отстрани мускулестият профил на автомобила идва от разширените арки на колелата, които покриват големите колела с нископрофилни гуми.

Снимка: Nissan

Горната страна на арките на колелата отпред и отзад разполагат с щори за вентилация за намаляване на налягането, което може да създаде съпротивление на въздуха в отсека на колелата. Извивката на арките на колелата рязко завършва на нивото на долната част на вратата, където ъглови пресечки рамкират изхода за въздух зад предното колело.

Същите ъглови процепи на арките на задните колела позволяват на въздушния поток да охлажда задните спирачки. Удължените престилки прегръщат каросерията в долната част на колата. Отзад голям спойлер от една част излиза хармонично от релсата на покрива, с крайни плочи, които се извиват от почти вертикално близо до C-колоната до хоризонталния елемент под ъгъл, който генерира притискащата сила.

Снимка: Nissan

Видимостта назад не се компрометира от задния спойлер, като се избягва често срещан проблем, с който се сблъскват спортните автомобили със задни спойлери. Подобно на предната част, всяка от задните светлини се състои от тънък горен и долен полукръг LED, които контрастират с квадратните форми на долната част, дефинирана от функционални форми за управление на въздушния поток и за увеличаване на създаването на притискаща сила като въздухът излиза изпод колата.

Цялата ширина на автомобила е подчертана от хоризонтална лента под това, което прилича на мека усмивка. Тънък въздухозаборник е интегриран в покрива на автомобила, където се среща с горната част на предното стъкло, осигурявайки вентилация на пътниците на Concept 20-23. Външната сива боя има уникално покритие, което създава впечатлението, че е издялано от едно парче метал, отразявайки суровата среда, която е предназначена да обитава. Фирменият номер 23 е изписан върху задните три четвърти на автомобила.

Снимка: Nissan

Докато прототипът Concept 20-23 е само екстериорен модел, екипът от интериорни дизайнери създаде интериор, който отразява спортния характер на екстериора. На първо място, влизането става чрез две повдигащи се врати, които се движат на панти нагоре от основата на А-колоната.

Скоба минава през отворите на вратите, покрити с подложка от пяна, за да предпази лактите, като изисква водачът и пътникът да я прекрачат, за да достигнат до местата си. Двете дълбоки седалки тип корито предлагат плътна опора, но не за сметка на комфорта. Те са обработени в почти бяло покритие, с голяма опора за главата, напомняща на състезателните коли.

Снимка: Nissan

Веднъж заел удобна позиция, водачът е посрещнат от дълга удължена кормилна колона, която завършва с правоъгълен спортен волан, украсен с множество контроли и настройки. Лостчетата за регулиране на мощността на електрическото задвижване и допълнителните превключватели са на една ръка разстояние зад волана.

Кормилната колона се поддържа от стойка от карбонови влакна, която е поставена в такава позиция, че да бъде част от централната конзола. Между двамата пътници две метални греди държат централната конзола на място и са завинтени към гръбнака на автомобила, който се показва от пода. Под двете скоби е монтиран пожарогасител.

Снимка: Nissan

Интериорът е футуристична интерпретация на чистата функционалност на състезателна кола само с няколко екрана, показващи жизненоважна информация с минимално разсейване. Интериорът е отражение на истинските състезателни автомобили, с които Nissan участва във Формула E, но също така е вдъхновен от настройките на онлайн състезателен симулатор.