Екип от инженери от Nissan направиха електрическа версия за GT-R R32. Спортният автомобил ще бъде представен на автомобилния салон в Токио през 2025 година. Той няма бензинов двигател под капака. Вместо 2,6-литровия 6-цилиндров редови бензинов двигател с две турбини е поставено изцяло електрическо задвижване. Засега Nissan споделя само това изображение.

Електрическият Nissan GT-R R32 EV обаче се появи в края на миналия месец в Япония по време на среща на R-моделите на Nissan на пистата "Фуджи". Проектът има за цел да улови и пресъздаде чара на GT-R R32 чрез интегриране на модерна електрификация. Визуално той е почти идентичен с автомобила донор, но забелязваме, че фаровете за мъгла са премахнати, докато спирачните апарати вече са оранжеви.

Тъй като Nissan не разкрива информация относно техническите спецификации, засега можем само да спекулираме. Ако все още е със задвижване на всички колела, GT-R R32 разполага с два електрически мотора - по един за всяка ос. Възможно е инженерите от Nissan да са използвали задвижването от Ariya Nismo, която се предлага с цели 435 к.с. и 600 Нм въртящ момент, което е доста над стандартните 276 к.с. и 368 Нм, осигурени от оригиналния бензинов битурбо двигател на R32. В действителност 6-цилиндровият двигател произвежда много повече мощност и обикновено достига над 300 к.с., като напълно модифициран, двигателят може да развие 2000 к.с.

Докато Nissan GT-R R32 EV вероятно ще остане уникален, Nissan вече категорично предположи, че следващото поколение на GT-R ще бъде електрическо. Невероятната концепция Hyper Force имаше ДНК-то на GT-R, като използва твърдотелни батерии и колосалната мощност от 1341 к.с.

Японският автомобилен производител е спрял да инвестира пари за нови двигатели с вътрешно горене, така че новият Nissan GT-R R36 вероятно ще бъде изцяло електрически EV. Тъй като твърдотелните батерии на Nissan няма да се появят преди 2028 година, суперколата от следващо поколение едва ли ще се появи до края на десетилетието.