Японската компания Mitusbishi направи значителна пауза в европейския B-сегмент, като предишното поколение на Colt се произвеждаше между 2002 и 2012 г. Това беше един симпатичен компактен автомобил, който се оказа здрав и практичен. На европейския пазар Colt не получи пряк наследник, като за негов заместник беше спряган по-скоро моделът Space Star, който Mitsubishi предлага вече над 10 години.

Сега Mitsubishi се завръща в малкия европейски клас със седмото поколение на Colt, като този път новият модел е заимстван директно от портфолиото на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Това е вторият модел клонинг, който Mitsubishi пуска на европейския пазар след новия ASX, като част от стратегията си за завръщане на Стария континент. Новият Colt връща Mitsubishi обратно в оспорвания европейски B-сегмент и има добри шансове да привлече нови клиенти.

Снимка: Mitsubishi

Новото Mitsubishi Colt се явява седмо поколение на модела от малкия клас в Европа, а предложението на японския производител всъщност е ребрандиран фейслифт на Renault Clio. Това е същата рецепта, която Mitsubishi използва за ASX, разработен на базата на модела Renault Captur, възползвайки се от синергията на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, от който японската компания е част. От месец юли тази година новият Colt вече се предлага и на българския пазар в три версии на задвижване.

Вижте как изглежда новото Mitsubishi Colt   >>  >>  >>

Базовият вариант е 1,0-литров 3-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 67 к.с., комбиниран с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Следва 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 91 к.с., съчетан с 6-степенна ръчна трансмисия. На върха на гамата е хибридът Mitsubishi Colt HEV, който се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 94 к.с., работещ в тандем с електромотор и стартер-генератор с още с 69 к.с., и многорежимна автоматична скоростна кутия без съединител. Системната мощност е 143 к.с.

Снимка: Mitsubishi

Външният дизайн на Mitsubishi Colt е модерен и динамичен. Дизайнерите на Mitsubishi не са направили много промени във външния вид на Colt, но по някакъв начин адаптираният стил на Renault му подхожда. Моделът носи логото на Mitsubishi в модифицирана предна решетка и има преосмислени светлини в оптичните блокове. При по-високи нива на оборудване дневните LED светлини са разположени под фаровете, което подсилва динамичната визия на автомобила.

Линиите на предния капак насочват погледа надолу, подчертавайки емблематичното лого на Mitsubishi с три диаманта. Динамичната странична визия и пропорциите на автомобила придават на модела самоуверено излъчване. Върху капака на багажника по цялата му ширина е изписано името на марката Mitsubishi, а в ляво е логото Colt. Монолитното излъчване на автомобила се допълва от спойлера и задната броня.

Снимка: Mitsubishi

За модела с хибридна система за задвижване, има и специфични лога Hybrid EV на предните врати. В крайна сметка, ако харесвате Renault Clio, ще харесате и Mitsubishi Colt. Наистина изглежда страхотно, само черният цвят Onyx на тестовия автомобил не е най-подходящият за този клас коли. Предлагат се още четири цвята - червен Sunrise, син Royal, сив Volcanic и бял Arctic.

В интериора също няма изненади, материалите са качествени за сегмента и подобно на френския оригинал, новото Mitsubishi Colt предлага приятни на допир материали. Единствената разлика между двата модела близнаци отново е логото на Mitsubishi на волана. Mitsubishi запази централния сензорен дисплей на мултимедийната система, който може да бъде 7,0- или 9,3-инчов, а зад волана е монтиран 10-инчов дигитален екран на инструменталния панел.

Снимка: Mitsubishi

Много приятни за употреба са въртящите се селектори от полиран метал, използвани за климатичната система. Разполагаме с прилично място за ежедневни вещи в купето, достатъчно щедра жабка, а в салона има място за четирима човека, ако искате да пътувате в комфортни условия. Ако е необходимо, на задната седалка може да се побере и пети пътник, но мястото отзад е тясно за трима възрастни. Багажникът е с обем от 391 литра за Colt с бензинови двигатели и 301 литра за хибридната версия. В този случай багажникът губи обем, защото е направено място за батерията.

Най-интересна е хибридната версия HEV на новото Mitsubishi Colt. Хибридната система за задвижване се състои се от 1,6-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател и два електрически мотора плюс батерия. Общата мощност на хибридната система е 143 к.с. Вторият електромотор всъщност стартира бензиновия двигател при тръгване. Двигателят се активира само когато наистина е необходимо. Батерията с капацитет 1,2 кВтч се зарежда с енергия от спиране, но не се зарежда в контакта. Това задвижване е свързано с многорежимната автоматична трансмисия без съединител.

Снимка: Mitsubishi

Скоростната кутия осигурява две предавателни числа за електрическия мотор и четири неутрални за бензиновия двигател. За разпределението на мощността са налични общо 15 различни комбинации, които допринасят за значително по-ниската консумация на гориво. Хибридната система е много ефективна и може да намали разхода на гориво чрез пълно използване на електрическо задвижване.

В града новото Mitsubishi Colt може да се движи на ток през 80% от времето в града, което намалява средния разход на гориво с до 40%. Хибридната версия на новото Mitsubishi Colt е много ефективна. Подпомогнат от електрическата система, Colt работи дълго, използвайки само батерия. Хибридният модел може да стартира само на ток Тя позволява изминаването на около 4 км на ток с максимална скорост до 80 км/чВ града или при постоянни скорости бензиновият двигател остава изключен и това му помага да пести много гориво. Официално средният разход е 4,2 л/100 км.

Снимка: Mitsubishi

По време на тестовото шофиране на Mitsubishi Colt HEV тръгнах от София по магистрала "Тракия" с крайна дестинация град Смолян, като по пътя минах и през малки населени места по планински пътища с изкачване и спускане. След като се върнах отново в София, бордовият компютър показа 4,3 л/100 км, което е отличен резултат и съвсем близо до посочения разход от производителя.

Освен че е много икономичен автомобил, новото Mitsubishi Colt демонстрира доста прилична динамика. Хибридният модел реагира доста пъргаво на подаването на газта, а въртящият момент в електрически режим е 205 Нм. По време на енергично изпреварване и при по-високи скорости на магистралата, се включва двигателят с вътрешно горене, обикновено първоначално при ниски обороти, последвани от висока предавка. Бензиновият двигател винаги работи в оптималния диапазон на оборотите. Новото Mitsubishi Colt ускорява от място до 100 км/ч за 9,3 секунди.

Снимка: Божан Бошнаков

На пътя новото Mitsubishi Colt вози доста по-меко спрямо конкурентите си от В-сегмента. Окачването му е еластично и неравностите на пътя не се усещат дори със 17-инчовите нископрофилни гуми. Каросерията не се наклонява осезаемо в завоите. Управлението е сравнително директно за този клас автомобили и радва с добра обратна връзка. Хечбекът е маневрен, като минималният радиус на завой е 5,7 метра. В салона има добра шумоизолация, тъй като пътниците не чуват неприятни звуци.

Новото Mitsubishi Colt вече се предлага у нас в три нива на оборудване - Inform, Invite и Intense, познати от предходни модели на Mitsubishi. Моделът може да се изпробва при дилърите на официалния вносител "Балкан Стар" в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе и Севлиево. Цените за българския пазар започват от 36 990 лева с ДДС за базовата версия 1.0 MPI Inform. За Colt 1.0 MPI Turbo цените започват от 40 990 лева за второто ниво Invite, а хибридният Colt HEV се предлага само от второто ниво на оборудване Invite и струва минимум 52 990 лева.

Снимка: Денислав Стоянов

Още от базовото оборудване Colt предлага LED фарове с дневни светлини, 7-инчово дигитално табло, автоматичен климатик, електрически прозорци отпред и отзад, безжично зареждане за мобилни телефони, автопилот, 7-инчов сензорен екран на мултимедийната система на централна конзола, парктроник и камера за заден ход и системи за автоматично спиране и контрол на лентата, а срещу доплащане се предлага и адаптивен круиз контрол.

Практически цените на новото Mitsubishi Colt са почти изравнени с тези на Renault Clio, но японският модел се предлага със специални финансови условия, като особено атрактивен е пакетът X-TRA, който включва много интересни предложения, като 99 лева месечна вноска за първата година от лизинговия договор, 3 безплатни годишни обслужвания, 1000 лева за гориво под формата на ваучери и до 2000 лева допълнителна отстъпка от цената. Новият Colt се предлага с 5-годишната заводска гаранция или 100 000 км, 12 години антикорозионна гаранция, 8 години или 160 000 км гаранция за батерията и 5 години безплатна пътна помощ.

Снимка: Денислав Стоянов

Технически характеристики

Mitsubishi Colt 1.6 HEV Invite

Размери

Дължина: 4053 мм

Широчина: 1798 мм

Височина: 1439 мм

Междуосие: 2583 мм

Собствено тегло: 1360 кг

Обем на резервоара: 39 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов + два електромотора

Работен обем: 1598 куб. см

Системна мощност: 143 к.с.

Системен въртящ момент: 205 Нм

Скоростна кутия: автоматична многорежимна

Задвижване на колелата: предно

Показатели

Максимална скорост: 180 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 9,3 секунди

Среден разход: 4,2 л/100 км

Емисии на СО2: 95 г/км

Цена на модела с ДДС: 52 990 лева