Продажбите в Европа ще започнат скоро след това, предаде automedia.bg. 

Новият SLK на пръв поглед прилича на своя предшественик, но ако се вгледаме по-внимателно, особено в местата покрити с черни лепенки, ще се види, че като цяло дизайнът е променен значително. В стила на най-новите модели на Mercedes, новият SLK е получил по-агресивна предница, доминирана от овална радиаторна решетка. В задната си част колата е по-малко заоблена от досегашния модел. Размерите на новия роудстер са се увеличили, но с малко. Дължината е нараснала с 31 мм до 4131 мм, широчината се е увеличила с 33 мм до 1808 мм, а височината с 9 мм до 1304 мм.

Платформата на новия SLK е от алуминий и стомана и е доста променена в сравнение със досегашната. „Искаме да дадем на SLK повече спортен дух, но без да правим компромиси с комфорта”, казва ръководителят на проекта Юрген Вайсингер (Jürgen Weissinger). Новото шаси дава по широка предна и задна следа.

В окачването има регулируеми амортисьори (като опция). Кормилната система е с електромеханично усилване.

Двигателите за новия SLK са три бензинови агрегати и за първи път един дизелов. Базисен ще бъде четирицилиндровия бензинов двигател с обем 1.8 литра, който е със система за директно впръскване на горивото и мощност 184 к.с. Той ще се монтира на SLK200 CGI.

По средата на бензиновите двигатели е същият двигател но с по-висока мощност (204 к.с.), който ще се монтира на SLK250 CGI. Най-силният бензинов двигател е V6 с обем 3.5 литра и система за директно впръскване на горивото, който наскоро беше включен и към набора на двигатели за S-class.

За първи път при този модел се появява и дизелова версия, SLK250 CDI, с четирицилиндров двигател с обем 2.2 литра тип common-rai и мощност 204 к.с.

Вижте първи снимки на новия "Мерцедес" CLS.