Германската компания Mercedes-Benz представи нова версия на спортното купе, която носи пълното обозначение Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Coupe и допълва гамата на Mercedes-Benz CLE, представен в средата на лятото. Това спортно купе заема междинна позиция в гамата на германския производител, като едновременно замени версиите с две врати на C-класата и E-класата.

Ако седаните от C-класата на AMG сега се задоволяват само с 4-цилиндрови двигатели, то новото спортно купе AMG CLE 53 4Matic+ може да се похвали с редови 6-цилиндров бензинов турбодвигател. Под предния капак на новото AMG CLE 53 4Matic+ Coupe е монтиран 3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател M256, познат от други модели на Mercedes-Benz, включително версиите AMG с индекс 53, но двигателят на модификацията AMG CLE 53 AMG 4Matic+ има сериозни модификации.

Снимка: Mercedes

Оптимизирана е формата на горивната камера, променена е формата на всмукателния и изпускателния канал, използвани са нови бутални пръстени, монтирани са по-ефективна система за впръскване и турбокомпресор. Всичко това е позволило да се постигне мощност от 449 к.с. в диапазона 5800-6100 об/мин, а въртящият момент достига 560 Нм, а в режим Overboost въртящият момент нараства до 600 Нм за 12 секунди.

Двигателят е комбиниран с 9-степенна автоматична скоростна кутия на AMG Speedshift TCT 9G, а в нея е интегриран 48-волтов стартер-генератор, който добавя още 23 к.с. и 200 Нм, помагащи в първите секунди на ускорението. В резултат на това новият Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ достига първите 100 км/ч за 4,2 секунди. Максималната скорост стандартно е ограничена на 250 км/ч, но срещу доплащане електронният ограничител може да бъде преместен на 270 км/ч.

Снимка: Mercedes

Новото купе Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ е оборудвано със задвижване на четирите колела и напълно контролирано шаси. Съединителят за задвижване на предните колела може да бъде напълно изключен, превръщайки купето в автомобил със задно предаване.

Кормилното управление и адаптивното окачване AMG RideControl имат три режима на работа, което позволява на водачите гъвкаво да променят съотношението между Sport и Comfort в поведението на автомобила. Ефективното забавяне и спиране се осигурява от 4-бутални апарати с 370-милиметрови дискове отпред, докато на задната ос са монтирани спирачки с 360-милиметрови дискове.

Снимка: Mercedes

Отвън новата версия Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ се различава от обикновеното купе CLE предимно с по-спортната решетка и разширените калници с 58 мм отпред и със 75 мм отзад. Появил се е оригинален капак с въздухозаборник и агресивни брони.

Отзад най-забележимо се открояват спортният дифузьор и изпускателната система с два двойни накрайника. Спортният външен вид се допълва от 19-инчовите джанти, а като опция се предлагат 20-инчови джанти с отличителен дизайн с много спици.

Снимка: Mercedes

В интериора в допълнение към традиционния декор от карбонови влакна и алуминий с емблеми на марката AMG, се предлага комбинация от тапицерия на седалките от алкантара и кожа напа с контрастни шевове. Освен това стандартните седалки могат да бъдат заменени със спортни тип "корито" с развита странична опора.

В Европа продажбите на новото купе Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ ще започнат през януари, като тогава ще стане известна и цената. Очаква се още по-мощна версия AMG 63.