McLaren разкри новия двуместен открит модел Artura Spider, който е първият по рода си кабриолет с високоефективно хибридно задвижване и вторият модел от гамата Artura. Новият Spider има значителни подобрения на мощността, производителността и ангажираността на водача, които се комбинират със сетивните удоволствия от шофирането с отворен покрив, за да добавят забележително ново измерение към Artura.

Вижте новото McLaren Artura Spider   >>  >>  >>

Роудстърът има твърд сгъваем покрив, като трансформацията се извършва от осем електрически мотора, а процесът отнема само 11 секунди и може да се извърши при скорост до 50 км/ч. Срещу доплащате можете да поръчате прозрачен покривен панел с електрохромно стъкло, което може да промени степента на прозрачност.

Снимка: McLaren

В сравнение с купето, Artura Spider има подсилена рамка на предното стъкло, а зад седалките са монтирани мощни арки, които могат да издържат на преобръщане на автомобила. Декоративните панели зад тези дъги са направени прозрачни. Освен това е променена конфигурацията на въздухозаборниците на капака на двигателя. Всички тези подобрения са довели до увеличение с 62 кг спрямо купето, като собственото тегло на роудстъра достигна 1475 кг.

Промени са настъпили и в моторния отсек. Там е поставен 3,0-литров V-образен 6-цилиндров битурбо двигател, който е с 20 к.с. по-мощен, благодарение на новия софтуер на контролния блок. Сега той произвежда 605 к.с. Още 95 к.с. добавя електрическият мотор, интегриран в 8-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Общата мощност на хибридната система е 700 к.с., а системният въртящ момент е 720 Нм, така че McLaren Artura Spider ускорява от място до 100 км/ч за 3,0 секунди, а ускорението до 200 км/ч отнема 8,4 секунди, а максималната скорост е 330 км/ч.

Снимка: McLaren

Електромоторът се захранва от пакет батерии, състоящ се от пет литиево-йонни модула, предлагащи нетен енергиен капацитет от 7,4 кВтч и увеличен пробег изцяло на ток от 33 км. Мощността се предава към задните колела чрез лек и компактен диференциал с електронно управление. Разположен в трансмисията, той осигурява променливо диференциално предварително натоварване за оптимизиране на стабилността и пъргавината.

Artura има четири режима на задвижване: Comfort, Sport и Track, плюс само електрическия режим E-mode без вредни емисии. Комфортният режим съчетава електрическо и хибридно задвижване за удължено спиране и стартиране на шофиране, като двигателят с вътрешно горене се изключва при ниски скорости и се преразпределя, когато скоростите или ускорението изискват.

Снимка: McLaren

Режимите Sport и Track използват електрическия мотор по все по-агресивен начин за нисък клас реакция и ускорение и включват по-резки стратегии за превключване на предавките. Режимът Track осигурява най-високата скорост на презареждане на батерията с високо напрежение. Режимът E-mode е зададен при старт по подразбиране, като е усъвършенстван, за да осигури по-голям пробег без емисии.

Компактният хибриден компонент на Artura, включително акумулаторният пакет с тегло 88 кг и 15,4-килограмовия електродвигател, добавят само 130 кг към общото тегло, което е допринесло за постигането на най-доброто тегло на Spider в класа.

Снимка: McLaren

Спирачната ефективност също е изключителна. Новият McLaren Artura Spider използва карбоново-керамични дискове, подобрени леки алуминиеви апарати и нови канали за охлаждане на спирачките. Спирачната система работи в комбинация с кинематиката на задния мост и преработените скорости на реакция на амортисьорите на двигателя и превозното средство, за да осигури още по-добра спирачна мощност и стабилност при висока скорост, като също така удължава живота на дисковете и накладките при условия на шофиране на писта. С преработено калибриране на ABS, спирачният път за Spider е 31 м до пълен покой от 100 км/ч и 124 м от 200 км/ч.

Снимка: McLaren

За да направи шофирането на роудстъра още по-зрелищно, McLaren предлага подобрен звук на двигателя с ревизирана изпускателна система с клапани, включваща настроен резонатор и насочена нагоре конична форма към изпускателните тръби за допълнително усъвършенстване на звука на двигателя в средните и по-високите точки на диапазона на оборотите. Това осигурява по-чист звук, който обгръща пътниците. Предлага се опционална спортна изпускателна система с по-ясен тон и още по-голяма ангажираност на водача чрез изпускателен синтезатор, който канализира автентични звукови вълни от ауспуха в кабината.

Снимка: McLaren

Всички тези иновации скоро ще бъдат достъпни и за купето McLaren Artura. Освен това собствениците на по-рано произведени автомобили ще могат да актуализират софтуера на хибридната система безплатно от официалните дилъри на марката. Новият McLaren Artura Spider вече е достъпен за поръчка на цена от 221 500 британски лири, което е с 20 000 лири повече, отколкото искат за купето. Доставките на роудстъра ще започнат в средата на годината. Всяка нова Artura идва стандартно с 5-годишна гаранция за превозно средство с неограничен пробег, шест години и 75 000 км гаранция на батерията и 10 години гаранция против корозия на каросерията. Тези гаранции могат да бъдат удължени. Включен е и 3-годишен сервизен план, както и 5-годишен пакет за пътна помощ.