Lexus разкри най-мощния LBX, зареден с 305 конски сили
Японците поставиха двигателя на Toyota GR Yaris в този малък кросоувър, наречен Morizo RR Concept
Японската компания Lexus разкри най-мощната версия на новия компактен кросоувър LBX, разработена заедно с председателя на Toyota Motor Corporation и главен пилот Акио Тойода, който носи псевдонима "Моризо". Специалната версия на Lexus LBX носи името Morizo RR Concept и е фокусирана върху спортната динамика.
Вижте най-мощния Lexus LBX на пистата "Фуджи" в Япония >> >> >>
За задвижването на спортния кросоувър е използван 1,6-литровият 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и междинно охлаждане, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия с директно превключване и електронно контролирано постоянно задвижване на четирите колела 4х4. Същият мотор задвижва и Toyota GR Yaris, но тук максималната мощност е увеличена до 305 к.с. при 6500 об/мин, максималният въртящ момент е 400 Нм, наличен в интервала от 3250 до 4600 об/мин.
Уникалният прототип LBX Morizo RR Concept е интерпретация на изцяло новия компактен кросоувър на Lexus като модел с висока производителност, който е фокусиран върху ангажираността на водача и удоволствието от шофирането. В същото време концепцията запазва основното вълнуващо изживяване при шофиране и изискан дизайн, които са присъщи на марката.
Добавяйки още едно измерение към разчупващия стереотипите характер на LBX, концептуалният модел е създаден с директен принос от председателя на Toyota Motor Corporation и главен пилот Акио Тойода - известен също като "Моризо". Председателят Тойода дава лична представа за проекта в кратко видео, което можете да гледате по-долу.
Концептуалният LBX Morizo RR се задвижва от редови 3-цилиндров двигател с турбокомпресор и междинно охлаждане, който осигурява максимална мощност от 305 к.с., задвижвайки четирите колела чрез електронно контролирана система и 8-степенна автоматична скоростна кутия с директно превключване.
Всички ключови елементи на автомобила са усъвършенствани, включително екстериора, каросерията, окачването и гумите, за да направят колата по-бърза. За оптимизиране на аеродинамиката, разработващият екип от инженери е приложи технологии от света на високоскоростните въздушни състезания.
Концепцията е персонализирана с уникални детайли. Характерният за Morizo жълт цвят се отличава върху решетката, спирачните апарати и предпазните колани, които носят логото на Morizo RR. Спортните седалки, алуминиевите педали и цветните арки на колелата също са характери за състезателните автомобили.
Резултатът е кола, която въплъщава усещането за непринуден лукс и има възнаграждаващо качество на доверен партньор в шофирането. Новият концептуален модел LBX Morizo RR добавя друго измерение към LBX. Lexus казва, че проектът е използвал директния принос от председателя Акио Тойода, който е искал малък, ежедневен Lexus, който ще бъде забавен за шофиране, без да има твърде голям въглероден отпечатък.
Освен смяната на задвижващия агрегат на автомобила, инженерите от Lexus са работили усилено и върху купето на Morizo RR Concept, монтирайки почти изцяло нова предница. Концептуалният модел се отличава и с тъмните 19-инчови алуминиеви джанти, а целият автомобил е с 10 мм по-нисък от стандартния Lexus LBX. Все още не е ясно дали LBX Morizo RR ще влезе в серийно производство.