Миналата година BMW, Audi, Mercedes-Benz и Porsche са продали в Китай общо 959 000 коли - повече, отколкото на всеки друг пазар по света, дори в сравнение със самата Германия и със САЩ. Данните се съдържат в доклад, предоставен на ДПА от автомобилния експерт Фердинанд Дуденхьофер от Университета Дуисбург-Есен, предаде БТА.
На вътрешния германски пазар четирите първокласни автомобилостроители са продали през 2012 година 882 000 коли, отчитайки лек спад спрямо предходната година. В САЩ продажбите възлизат на 837 000 броя.
Продажбите в Китай миналата година са нараснали с 26 процента в сравнение с растежа от 15 процента в САЩ. В Германия са останали стабилни. Автомобилните експерти очакват през идните няколко години значимостта на Китай да се увеличи.
През 2005 година пъврокласните германски производители продадоха едва 104 000 автомобила в Китай и оттогава продажбите са скочили средно с 37 процента годишно.