Как изглеждаха суперколите на 70-те (снимки)
Суперколите от 70-те години на миналия век продължават да впечатляват с футуристичния си дизайн, който е подчинен на аеродинамиката.
В края 60-те години на миналия век инженерите разбират, че клиновидната форма на каросерията помага на обтекаемостта на колата, пише Факти.
Конструкторите от онези години обаче подхождат почти буквално към този постулат и много от тогавашните суперкари се отличават със силно изразен клиновиден силует.
На някои им отива, а други изглеждат просто потресаващо.
Вижте най-аеродинамичните суперколи на 70-те >> >> >>
Bizzarini Manta (1968 година)
Това е един от първите клиновидни автомобили, а негов автор е италианският гениален стилист Джорджето Джуджаро.
Alfa Romeo Carabo (1968 година)
Ефектната Alfa е дело на дизайнерското ателие Bertone, но по-любопитното е, че т.нар. Lambo-врати са се появили за първи път при Alfa Romeo.
Porsche Tapiro (1970 година)
Една от колите, които имат най-силно изразена клиновидна форма. Формата на колата е определяна като длето, но това си е направо остър кинжал.
Ferrari 512S Berlinetta (1970 година)
Още един италиански шедьовър, явяващ с концептуален автомобил и направен на шасито на серийното Ferrari, което е с мощност 550 коня.
Mazda RX-500 (1970 година)
При това клиновидно купе на mazda футуристичен е не само дизайнът. Двигателят също е различен. Японците залагат на роторен мотор.
De Tomaso Pantera (1971 година)
Дизайнът на този автомобил се оказва толкова прогресивен, че колата се произвежда почти без изменения в продължение на 20 години.
Lamborghini Countach (1974 година)
Първият в света суперкар с марка Lamborghini и до ден-днешен се явява най-известната кола с въпросния клиновиден дизайн.
Dome Zero (1975 година)
Трудно е да се повярва, но това чудо не е концепткар, а е произвеждано серийно, макар и в малки серии. Двигателят е с мощност 145 конски сили от Nissan.
Maserati Khamsin (1975 година)
Това също е сериен модел. Между другото интересното при него е, че е първият модел с адаптивно серво на волана.
Aston Martin Bulldog (1979 година)
Автомобилът може да бъде определен като нисък и широк звездолет с колела, който разполага с битурбо V8 мотор с мощност 600 к.с.