Hyundai IONIQ 5 eN1 Cup получи мощност до 650 конски сили
Състезателният електромобил ще участва в корейския едномарков шампионат Hyundai N Festival, състоящ се от десет етапа
Електрическият автомобил Hyundai IONIQ 5 N беше представен през миналото лято, а през декември компанията анонсира състезателната му версия IONIQ 5 eN1 Cup. Сега състезателният автомобил е напълно готов и вече се състоя неговата премиера, на която бяха обявени много подробности.
Вижте как изглежда състезателният Hyundai IONIQ 5 eN1 Cup >> >> >>
Състезателният Hyundai IONIQ 5 eN1 Cup е базиран на шосеен автомобил, но има развит аеродинамичен бодикит, включващ масивни въздухозаборници, сплитер, дифузьор и крило на задния капак. Джантите с диаметър 18 инча са обути със сликове. Предният капак е изработен от подсилено фибростъкло и поликарбонат, което е помогнало за намаляване на теглото на колата.
Новият Hyundai IONIQ 5 eN1 Cup тежи 1970 кг вместо 2250 кг, колкото е теглото на модела IONIQ 5 N. В кабината има само една седалка тип "корито" с 6-точкови колани за пилота, но са добавени предпазна клетка, бутон за аварийно изключване на електрическата система с високо напрежение и пожарогасител. Вместо обикновен волан има състезателен волан.
Конекторът за зареждане е преместен в задната част на автомобила. Шасито е претърпяло големи промени. Новият Hyundai IONIQ 5 eN1 Cup е оборудван с регулируеми двукамерни амортисьори, отделно за компресия и отскок, които също могат да променят височината на каросерията в малки граници. Спирачната система е 6-бутална отпред и 4-бутална отзад.
Системите за симулиране на звука на изпускателната система и симулиране на превключване на осемте предавки на скоростната кутия N e-Shift са наследени от цивилния му аналог без промени, както и функцията за краткосрочно увеличаване на мощността на електромоторите N Grin Boost.
Задвижването на Hyundai IONIQ 5 eN1 Cup е взето от електрическия автомобил без промени, като 800-волтовата батерия с капацитет 84 кВтч захранва два електромотора. Предният произвежда 226 к.с. в номинален режим, а задният произвежда 383 к.с., т.е. общата им мощност е 609 к.с.
Споменатият режим N Grin Boost повишава мощността им до 650 к.с. за 10 секунди, а максималният въртящ момент достига 770 Нм. В този режим Hyundai IONIQ 5 N ускорява от място до 100 км/ч за 3,25 секунди, но динамичното представяне на състезателната версия все още не е разкрито.
Електрическата състезателна кола Hyundai IONIQ 5 eN1 Cup ще участва в купата на корейския едномарков шампионат Hyundai N Festival, която се състои от десет етапа. Първият е насрочен за май тази година, въпреки че демонстрационните състезания ще се проведат още по-рано - на 27 април.
Клас eN1 ще има официална тренировка по време на откриващия кръг, последван от 10 състезания в петия кръг. Форматът на състезанието ще варира, включително индивидуални състезания с нокаут и традиционни надпревари за бързина, което позволява цялостно тестване на различни състезателни методи за електромобили.
Подобно на съществуващия клас Avante (Elantra) N1, електрическият модел Hyundai IONIQ 5 N eN1 Cup е състезателна кола от най-висок клас с подобрено представяне на пистата за професионални шофьори, състезаващи се в клас N1. Новият клас eN1, който ще бъде въведен тази година, ще работи при отворени правила, така че отборите да могат да се състезават с различни гуми, без ограничения.