Японската компания Honda обяви, че новият хибриден модел Prelude ще пристигне в Европа в началото на 2026 г. и ще дебютира с иновативната технология Honda S+ Shift, за да подобри допълнително радостта от шофирането, предлагана от най-новото спортно купе на марката. Технологията Honda S+ Shift ще симулира звука и усещането при бърза автоматична смяна на предавките и по този начин ще предава типичното за марката Honda вълнуващо удоволствие от шофирането на новото поколение водачи на Prelude.

Вижте новата Honda Prelude   >>  >>  >>

След дебюта си преди 46 години, оригиналният модел се възприема като високоефективна витрина на авангардната технология на Honda през пет поколения до 2000 г. Продължавайки оттам, откъдето е спрял, новият Prelude ще предложи завладяваща комбинация от стил и изтънченост заедно с ефективно хибридно задвижване.

Honda Prelude

Снимка: Honda

Първото поколение на Honda Prelude излиза на пазара в Европа през 1978 г. като основа за спортното купе. В продължение на пет поколения, Prelude остана на пазара до 2001 г. Последно моделът предлагаше максимална мощност от 220 к.с. в Япония и 200 к.с. в Европа. Сега завръщането на известното име в Европа става все по-конкретно. Honda вече представи Prelude Concept в Япония през октомври 2023 г., а неговата европейска версия беше показана на "Фестивала на скоростта в Гудууд" през тази година.

Новият Prelude ще доставя вълнуващо удоволствие от шофирането и изключителна ефективност в перфектен баланс, въплъщавайки подхода на Honda за комбиниране на електрифициране с елегантност и динамика. Според Honda, новият модел обещава подобаващо завръщане на иконата на марката, предлагайки завладяваща комбинация от стил и изтънченост, съчетани с най-модерното хибридно задвижване. Името Prelude означава въвеждаща музика и има за цел да позиционира автомобила като пионер за бъдещи модели, които представят спортната ориентация на Honda, доставящи удоволствие от шофирането за потребителите от цяла Европа.

Honda Prelude

Снимка: Honda

"Honda Prelude е емблематична кола и този най-нов модел обещава да надгради това наследство с нашето хибридно задвижване и най-новата динамична технология. Всичко с оглед не само на предоставяне на изключителна ефективност, но и на забавлението от шофирането, с което този модел е известен. Ние сме развълнувани от пристигането му в Европа след много положителен прием досега", каза Ханс де Ягер, старши вицепрезидент на Honda Motor Европа.

Новината за завръщането на Prelude идва в момент, когато Honda празнува четвърт век от пионерския си опит в областта на хибридите, след представянето на революционното купе Insight като първия масово произвеждан хибриден модел в Европа през 1999 г. Оттогава марката е пионер в разработването на технологията за хибридно задвижване, с набор от модели, които са помогнали на шофьорите да направят най-плавното, удобно и рентабилно преминаване към електрифицирано бъдеще.

Honda Prelude

Снимка: Honda

"Новият Prelude не само бележи най-новата глава в нашата продължаваща хибридна еволюция, но също така е продукт на 25 години пионерска работа в изследването и развитието на хибридни превозни средства", обясни Томоюки Ямагами, главен инженер и ръководител на проекти в Honda Motor. "Моделът поддържа своето спортно ДНК, като перфектно съчетава ефективността и ползите за околната среда от електрифицираното шофиране с вълнуващо шофиране зад волана. Освен това Prelude показва, че хибридните задвижвания остават важна част от стратегията за електрификация на Honda, което представлява съществена стъпка към нашата цел да продаваме само електрически превозни средства с батерии или превозни средства с горивни клетки до 2040 година", продължи Ямагами.

Honda Prelude

Снимка: Honda

Днес основната гама автомобили на Honda е напълно електрифицирана, като Jazz, Civic, HR-V, ZR-V и CR-V се предлагат с хибридни задвижвания e:HEV като стандартно оборудване. Превключвайки безпроблемно между задвижване с бензинов двигател, хибридно и електрическо задвижване, без намеса от страна на водача, всички те съчетават изключителна лекота на използване с възнаграждаващо изживяване при шофиране, заедно с висока конкурентна ефективност и емисии.