По-евтини, по-леки и по-бързи електромобили, каквито само Honda ще може да предложи на пазара - такава е визията на японската компания за бъдещето. Предвидени са и прогрес в хибридната гама, както и нова електрифицирана система за четири задвижващи колела e-AWD. Въпреки нестабилния пазар на колите на ток, японската компания Honda не променя становището си, че електромобилите са най-ефективното решение в сферата на автомобилите и мотоциклетите.

Целите на компанията са до 2040 година 100% от глобалните продажби на марката да се падат за електрическите превозни средства и такива с горивни клетки. Това стана ясно по време на състоялата се през миналата седмица в Токио пресконференция, водена от Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Honda Motor Co. Ltd.

Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Honda Motor Co.

Снимка: Honda

От 2030 година Honda ще намали цените на доставените високоволтовите батерии в Северна Америка с 20% спрямо актуалните цени. Освен това японската компания ще установи конкурентна бизнес структура, за да понижи с 35% производствената им стойност. Honda вече е осигурила условия, за да изпълни плана си за приблизително 2 милиона електрически превозни средства годишно. От представената през януари гама Honda 0 Series в световен мащаб ще дебютират общо седем модела от различни сегменти до 2030 г. Още през 2026 година компанията предвижда да пусне сериен модел, подобен на концептуалния Saloon от споменатата серия Honda 0 Series.

Honda Saloon

Снимка: Honda

Планът за електрификация на гамата включва и Honda Mobile Power Pack e: (MPP) и до края на фискалната 2026 година марката ще въведе в Япония продукт за мобилност, оборудван с 4 MPP. Предвижда се от 2030 г. електромобилите и автомобилите с горивни клетки да съставляват 40% от продажбите на компанията в световен мащаб. Във връзка с това тя възнамерява да пусне на пазара атрактивни електромобили, каквито само Honda да може да предложи, както и да се фокусира върху батериите и технологичния производствен прогрес. Планира се разработването на нова платформа за електромобили от среден до висок клас, с подобрено задвижване, уникален стил и малка височина.

Електрическата гама на Honda за Китай

Снимка: Honda

Във връзка с така наречената компактна платформа e-Axle и възможно най-тънкия пакет от високоволтови батерии, мястото за двигателя ще бъде малко, но моделът ще се радва на комфортен и просторен интериор. Това ще бъде постигнато с оптимизирано разположение и намаляване на броя на различни части, както и с прилагането на технологията на Honda за контрол на удара, а самото купе ще комбинира отличния дизайн с динамиката.

Гамата на Honda mini-EV за малки електромобили

Снимка: Honda

За новите си серийни електромобили Honda ще заложи на спортни показатели и удоволствие от шофирането. Към олекотените купета на автомобилите от новата електрическа серия производителят ще добави и напълно нова задвижваща система, чиито размери и маси ще са още по-компактни благодарение на прилагането на натрупания от Honda технологичен опит във Формула 1 и разработването електрифицирани хибриди.

Гамата Honda 0 Series

Снимка: Honda

Новите машини ще са с близо 100 кг по-леки спрямо актуалните. Тежки компоненти като високоволтовата батерия и захранващият блок ще бъдат ниско разположени в централната част на автомобила, за по-нисък център на тежестта за повече стабилност и подобрени динамични показатели. Благодарение на комбинацията от високоефективен захранващ блок и технологичния си опит по отношение на аеродинамиката, натрупан в моторните спортове, автомобилите от новата електрическа серия ще се отличават с характерното за Honda спортно поведение и водеща в света енергийна ефективност. По този начин компанията ще се стреми да постигне икономичен пробег в рамките на 480 км за всеки от моделите в гамата Honda 0 Series.

Honda Saloon и Honda Space-Hub

Снимка: Honda

Оборудвани с новата оригинална операционна система, моделите от гамата ще предлагат дигитална платформа, оптимизирана към потребителското изживяване (UX) и технологична свързаност. Функциите на автомобила непрекъснато ще бъдат обновявани безжично по метода OTA (over-the-air), което ще ги превърне много ценни продукти, каквито само Honda ще има възможност да предлага.

Останалите технологични новости предвиждат E&E архитектура, оригинална персонализация на полупроводниците SoC (system-on-chip). Тя ще включва изкуствен интелект, ключов за автоматизацията, както и за понижаването на енергийния разход. Автоматизираното шофиране и усъвършенстваните системи за подпомагане на водача AD/ADAS ще бъдат усъвършенствани, за да са в по-голяма хармония с човека чрез прилагане на сензорни технологии и изкуствен интелект.

Honda Space-Hub

Снимка: Honda

По време на прехода съществуващите заводи за производство на модели с двигатели с вътрешно горене ще поемат и това на електромобилите на една и съща поточна линия. Компанията Honda ще въведе и необходимите технологии, за да реализира концепцията си "Тънък, лек и умен" (Thin, Light and Wise). Кулминацията на всички тези инициативи се очаква да се случи през 2028 г. в специалния завод за електромобили в Канада, където марката планира да намали производствената цена с 35%.

Компанията Honda ще усъвършенства всички бизнес операции от планирането до следпродажбените услуги, като ги свърже със софтуер. Получените от него данни ще дават възможност за индивидуално адаптиране на предложенията според нуждите на всеки клиент. Софтуерът ще отчита и най-новите пазарни тенденции и предпочитанията на потребителите, получени на място при продажба, като тази информация ще служи за разработването на нови продукти. На свой ред данните за автомобила в реално време ще бъдат свързани със сервизните операции на Honda.

Honda Sustaina-C Concept, Pocket Concept и скутера SH125i Vetro

Снимка: Honda

Хибридната гама със задвижване по системата e:HEV също ще бъде обновена. Следващите поколения на моделите ще бъдат още по-леки и още по-икономични. Компанията Honda ще въведе и електрическа система за четири задвижващи колела e-AWD, която ще функционира с електромоторите, разработени за електрическите модели. Тя ще увеличи потока на максималната задвижваща сила и ще позволи по-бърза реакция и по-прецизен контрол при разпределението на въртящия момент.