Миналата година всеки пети автомобил в Германия не е издържал задължителната проверка заради повреди, които е трябвало да се отстранят в сервиз. Според германското законодателство новите коли се проверяват за първи път, след като станат на три години, а по-старите трябва да минават на преглед на всеки 24 месеца.
Докладът на Тюф за 2013 година сочи, че делът на неизправните автомобили, засечени в пунктовете за технически прегледи, се е увеличил от 15,7 процента до 20 процента. Подобен процентен дял е имало през 80-те години на миналия век.
Експертите изтъкват нарастващата средна възраст на автомобилите по германските пътища. През 2003 година колите са били средно на 7,4 години - цифра, която в момента е 8,5 години. Това означава, че като цяло колите служат на собствениците по-дълго време, но това води и до повече потенциално неизправни превозни средства във всекидневна употреба. От колите, които са на три години и по-малко, 6,1 процента са се провалили на теста за първи път спрямо 25 процента при по-старите (11-годишни). Статистиката сочи, че обикновено е по-вероятно стари автомобили да участват в катастрофи.
За доклада си инженерите от Тюф са проучили документите на над осем милиона автомобила. Дефектите при произведените в Германия са били под средното ниво, като Фолксваген Поло (Volkswagen Polo) се оказал един от най-малко проблемните автомобили.
Проблеми със светлините са били най-честата причина за провал при прегледа. Това се наблюдава при малко над осем процента от проверките, направени на коли до 3-годишна възраст. При по-старите автомобили близо една трета имат такъв проблем.